Nedräkning

Så där ja, då räknar vi ner mot helg då. Två tidiga uppstigningar kvar. ;)
 
Min stackars brännskadade tumme ser faktiskt bättre ut än vad jag trodde att den skulle göra! :) Det blev ingen blåsa iaf. Förmodligen för att det är en massa småhål i huden eftersom skinnet sprack på några ställen = vätskan siprar ut istället. Fy fan för att brännskada sig på riktigt, jag som nästan grinade över ett par centimeter stort område. :S 
 
Jag kunde inte hålla mig borta från löpningen idag heller. ;) Tog en runda direkt efter jobbet å det känns fortfarande lika bra som dom senaste gångerna. Jag är på gång igen efter min motivationssvacka! :D Ska försöka lägga in några styrkepass i veckan oxå. Har förstått att det är viktigt med bålstyrka när man löptränar, så igår körde jag ett corepass från Försvarsmaktens träningsapp (rekommenderar, trots att den fortfarande är lite buggig!). Å imorn tänkte jag ge mig på ett benpass igen. Trots att det gav mig träningsvärken from hell å gjorde mig stel som en 90-åring förra veckan. ;)
 
Inte från idag, men känslan var densamma. :)
 
Nu får vi se hur natten går. Fräs är inne i en hålla-husse-vaken-period igen. ;) Han kommer in i såna faser ibland (det är inte bara små barn som kan driva en till sömnlöshetsvansinne m a o ;) ). Förra året skulle han alltid gå ut mitt i nätterna. Oftast runt två-tiden. Å han ger sig inte förrän han har fått upp nån av oss ur sängen. Vanligtvis T, eftersom jag inte brukar vakna av hans ihärdiga försök. ;D Han tuggar på kablar, petar ner mobiler/ glasögon/ vad han kan hitta från sängborden, han trampar runt å buffar på en... Sen hade han en period när han väckte oss mitt i natten bara för att han ville ha sällskap ut till matskålen(!?). Då skulle vi helt enkelt följa med honom till skålen som står i andra änden av huset, å sen kunde vi gå å lägga oss igen. Ganska irriterande. ;) Å nu är han inne i en buff- å kelfas igen. Som mest drabbar T, eftersom jag inte vaknar. Vilket har fått T att på allvar överväga att flytta ut i gäststugan. ;D Uppenbarligen hade han försökt väcka mig inatt, för när mobilen ringde för uppstigning imorse så hittade jag den inte först. Till slut upptäckte jag den hängandes i laddarkabeln över min sängbordslåda som stod lite öppen. :O
 
Barn och katt, same, same but different. ;) 
 
 
Till top