Brännskada å löparglädje

Idag blev det påskmat till lunch. Vi har ju för ovanlighetens skull varit hemma hela påskhelgen (förutom påskafton som vi tillbringade i Åtvid), så vi har inte hunnit få nog av påskmaten än. ;) Det var T som ville att vi skulle stanna hemma, mest p g a hans vårprojekt, a k a soptunnestaketet. Han är inne i ett flow nu, kan man säga. ;) Å han har gjort ett bra jobb med grunden måste jag tillägga, ser snyggt ut. :) Det som står på tur nu är att inhandla brädor å börja spika själva staketet. Får ta en bild framöver så ni får se hur det ser ut.
 
Iaf, påskmat skulle det bli till lunch. Äggkokningen slutade inte riktigt som jag planerat. Jag brännskadade min högertumme. Aj. Sa jag inte, utan snarare %&#/"Y"@! ;( Lyfte på locket till äggkokaren, å upp skvätte hett vatten. Alternativt het vattenånga. Skinnet på ovansidan korvade lixom ihop sig av chocken å sprack lite smått här å var. :S Jag, som är panikrädd för allt vad skador, sår å sjukvård heter, blev nästintill svimfärdig. Sköljde iaf min stackars tumme under vatten i nån minut (jag vet, man ska skölja länge, men det är ungefär så långt mitt tålamod räcker), å sen tog jag mig på darriga ben till medicinskåpet där jag vet att vi har smärtstillande salva. Smärtstillande, my ass! Fy satans helvete, vad ont det gjorde timmarna efteråt! Och gör än, men inte lika intensivt. Skapligt opraktiskt att bränna höger tumme oxå, då jag är högerhänt. Man använder den ju till typ allt. :S Så nu ser jag fram emot en härlig vattenblåsa när jag vaknar imorn...
 
Jag fick lite löparfeeling idag igen när solen sken så vackert. :) Å varmt blev det. Fick stanna på vägen å ta av min jacka. Första T-shirt-löpningen för i år, yeay! :) Kändes lika bra idag som igår å i fredags, å ingen känning över huvud taget i vaden. Ingenting! Glädje. :D Vet inte om det är mina tåhävningar som gör det (men det skulle ju enligt googling vara da shit), eller om det är mina gravidstödstrumpor som jag grävt fram, men bra känns det. :) 
 
T-shirt-löpning, yeay!
 
'
Nu är jag taggad inför dagvecka på jobbet! Yeah, right...
 
 
Till top