Vad gör jag här?

Det är samma visa varje år. Vad gör jag här hemma när Sweden Rock är i full gång nere i Blekinge? 😛 Har absolut inget sug alls att åka tiden innan. Men så fort det har dragit igång där nere å rapporteringen i media/ från dom som är där börjar trilla in så kommer suget i maggropen. 😩 Aja, vad är väl en bal på slottet? Det kommer fler år... 😉
 
Igår fick Isabelle hem alla alster hon tillverkat på förskolan sen hon började där. Dom är ett litet gäng som byter avdelning efter semestern, så det hade varit avslutningsfest med glass å present. 😉 Känns stort att hon nu ska gå med dom stora barnen. ☺
 
 
Är dock lite frustrerad över att vi inte fått nån info om avdelningsbytet? Först fick vi veta att det inte var aktuellt med nån flytt i år över huvud taget, men bara ett kort tag därefter råkade vi få veta att hon ska byta avdelning efter semestern (det var ingen som aktivt talade om det för oss). På sommarfesten här om veckan frågade jag en i personalen om vi skulle få nån info om flytten, men nej, det skulle vi inte(?). Kan ju tycka att en liten lapp från den nya avdelningen inte vore för mycket begärt, men det enda som görs inför avdelningsbytet är att dom barn som ska flyttas (tror dom är 8 st) har fått vara där vid några tillfällen å hälsat på. Jag vet absolut ingenting om den nya avdelningen, har inga namn på personalen, inget telefonnummer, ingenting? Så jag ska alltså första dagen efter semestern lämna mitt barn till en människa som jag inte ens vet namnet på. 😮 Och om Isabelle skulle råka vara sjuk första dagen så vet jag inte ens vart jag ska ringa? 😐 Måste nog ta reda på mer om detta, det är ju trots allt bara två veckor kvar innan det blir sommarlov...
 
Igår kväll var det det perfekta löparvädret, å så fort Isabelle hade somnat så gav jag mig iväg. Jag har verkligen kommit in i det här med att springa långsamt, jag orkar såå mycket mer. 👍🏻 Det tog ju bara ett år för mig att hitta rätt tempo. 😉 Tiderna blir inte särskilt bra, men det känns inte så viktigt för tillfället. Jag har kommit in i ett skönt flow, å jag hoppas det håller i sig ett tag nu! 
 
Lite pre-work-löpning i kvällssol. 😊
 
För övrigt är T sjuk. 😱 Han snorar å har feber. 😞 Jag håller mig på avstånd å shotar ingefärsshots för glatta livet. 😷
 
Till top