Söndagbestyr

Idag har jag gjort nåt för första gången i mitt liv; tvättat bilen. 🙈 T kom ju naturligtvis med "goda råd" var tredje minut ("spola av oftare", "ta mer vatten på svampen", "du måste byta svamp om du tappar den"...), men jag tror han blev nöjd i slutändan iaf. 😉 Själv gick han loss med röjsågen på ägorna. Vi har en jäkla massa hallonbuskar bland slyn utanför häcken, så han röjde lite där så vi kunde komma åt lite hallon. 👍🏻
 
 
 
Upptäckte att vi har röda vinbärsbuskar oxå. 😮 Tyvärr något otillgängliga då dom omges av en massa hallonbuskar...
 
Försökte mig på en löptur i eftermiddags. Det gick sådär. Eller rättare sagt, det gick inte alls. 🙁 Var 1,5 vecka sen senast, å jag måste säga att motivationen är som bortblåst. Igen. Är inne i en sån där trist svacka igen, då löpningen mest känns som ett tvång å inte nåt man ser fram emot. Vaderna kändes jättetrötta å jag hade ingen ork alls. Gav upp efter 1 km(!) å vände hem igen. 😝 Men jag körde ändå några backintervaller å lite styrka när jag kom tillbaka, så jag skulle känna mig lite mindre misslyckad. 💪🏻😉 Sprang förbi ett rådjur i havreåkern på vägen. Han var inte särskilt rädd, stod ca 10 meter ifrån mig, å han stod snällt kvar medan jag langade fram mobilen å tog ett kort på han. 😉
 
Ska göra ett nytt försök imorn. Har ställt klockan extra tidigt med förhoppningen att det ska kännas bättre då (så bra det nu kan kännas att väckas av ett alarm tidigt på morgonen... 😉). Jag vet ju att dom här svackorna kommer då å då, när man känner att man bara vill lägga skorna på hyllan å ge upp. Men samtidigt är jag väldigt tacksam varje gång motivationen kommer åter att jag höll ut å genomförde alla dom där tråkiga, "misslyckade" passen. Det är nåt särskilt med löpning. Det är den enda motionsform som jag har hållit fast vid så länge. 😮 Jag har sprungit i alla väder; regn, snöstorm, solsken, minusgrader (-9 som lägst ❄), mörker(!! 😱). Kärleken finns där, jag måste bara ta mig igenom den här dippen...
 
Vinterlöpning 💜
 
 
 
Till top