Nu är det semester

Klockan 06:48 imorse stämplade jag ut, så nu väntar 4 veckor semester. ✌🏻 Vi festade till det rejält under natten; inledde passet med sommartårta som jobbet bjöd på, sen blev det McDonald's till middag (enda nattöppna stället i stan), å som om det inte vore nog så delade vi på en chokladboll till frukost som en i kvällsskiftet så snällt lämnat till oss. 😉
 
Nu väntar som sagt 4 veckor semester, varav en(!) tillsammans med T. Han har ju två veckor kvar av sin, men en av dom har han valt att tillbringa i Norrland tillsammans med sitt fiskespö. 😝 Men jag har en hel del inplanerat för Isabelle å mig ändå, så vi ska nog få tiden att gå. 😉 På söndag kommer mormor (min mamma) å hälsar på ett par dar, så då blir det nån utflykt har jag tänkt mig. Sen ska vi försöka få till ett biobesök (det första, stort! 😊), å så har jag tänkt att vi ska ta en tur till Borås Djurpark, om vädret tillåter. Har aldrig varit där, men jag har fått med mig min kompis Maria på den idén, så jag har utnämnt henne till kartläsare. 😜
 
Förra helgen var vi iväg på lite roligheter oxå. Vi hade planerat in ett besök hos Isabelles kusiner fredag-söndag. Isabelle var eld å lågor dagarna innan vi skulle åka, å på torsdagskvällen var hon väldigt pirrig inför kusinträffen. När jag skulle natta henne sa hon t ex "Vet du mamma, min mage vill åka till Julle å Lowina NU!". 😂 Alla tre är i samma ålder (2, 3 & 4 år), å dom leker jättebra ihop, jättekul! 😊
 
Vi sov där två nätter, å båda nätterna sov Isabelle tillsammans med sina kusiner, medan T å jag sov i källaren. Gick jättebra. 👍🏻Nu är ju min dotter av den kvällspigga sorten, så hon somnade ju sist av alla barnen (å vaknade sist av alla oxå 😂), men när hon väl somnat sov hon hela nätterna. ☺
 
På lördagen hade vi planerat in ett besök på Astrid Lindgrens Värld i Vimmerby. Det blev en mysig dag, trots blött väder med ett å annat skyfall. Men tack vare det "dåliga" vädret så var det ju inte packat med folk heller. 👍🏻
 
Pippi var den som Isabelle hade längtat mest efter att träffa. Tyvärr var inte den skådisen så värst interagerande med barnen, men däremot så fick Isabelle prata lite med "Emil" å det gänget. 😁
 
För övrigt hoppades det i hö, åktes rutschkana, å tittades på teater. 
 
I Mattisborgen. 
 
Hoppa i hö.
 
Hallå, nån hemma?
 
Två av kusinerna. 💜
 
Nähä, kolla klart på Frankrike-Tyskland då, å sen sova. ⚽
Till top