Lördagslöpning

Barnlediga i några timmar. Varför ägna sig åt varandra när man kan ägna sig åt sina hobbies på var sitt håll? ;) Torgny satte sig framför sitt nya tv-spel innan Isabelle ens hann lämna garageuppfarten, å jag, jag svidade om till löparkläder för den första löprundan på 3 veckor. Hur skulle detta gå? Kan ju säga att motivationen inte var på topp innan jag gav mig iväg, men det är den sällan för mig. ;) Jag funkar så, det känns bara sååå jobbigt innan jag tar mig iväg. Men väl igång så börjar det kännas bra, och när man ser huset igen dom där sista hundra metrarna på väg tillbaka så känns det bara så gött i kroppen. :)
 
Man kan nästan se ivern att komma iväg i mitt ansiktsuttryck. Eller? ;D
 
Passet kändes riktigt bra, trots att det var så många veckor sen senast. :) Inget personrekord precis, men jag kände mig pigg och stark, och när jag kom hem igen så kändes det som att jag nog hade orkat lite till. :O Perfekt väder var det oxå, solsken å lagom temperatur (kanske runt 0:an? Jag vet inte riktigt). Hade mina vantar på mig, men dom fick jag plocka av halvvägs. Tog en chansning å skippade broddarna, men det gick bra. Fanns lite isfläckar här å var som man fick undvika, men i det stora hela så var vägen ren å torr. :) Ett härligt pass, helt enkelt. :)
 
Ikväll får vi middagsgäster. Blir tydligen nationalrätten tacos, T fick välja. ;) Sen blir det väl lite Mello, å så avslutar jag nog kvällen med lite "Hobbit". :)
 
Till top