Första veckan gjord

Den här första veckan efter semestern gick ju galet fort! Fortsätter det såhär så är det ju snart semester igen. 😉 Kan även bero på att OS underhåller oss på nätterna, samt att vi helt oplanerat festat till det med både blåbärspaj å smörgåstårta (man ska omge sig med schyssta kollegor 😉). 
 
Min semester avslutade jag förra helgen i Västervik. Isabelle fick träffa å leka med sina kusiner, å så fick hon vara med på sitt första kräftfiske. Det var spännande att få ro ut på sjön i halvmörkret vid tio-tiden på kvällen, å samtidigt lite läskigt, som hon sa själv. 😉 När vi la i burarna lite tidigare på kvällen fick hon räkna hur många dom var, å det kom hon ihåg sen när vi rodde ut i mörkret. Hon fick även hålla i ficklampan, men den bländade nog mest T som rodde båten. 😁
 
Idag hade jag planerat att springa, men det blev inte så. Hade ju en svacka ett tag, då det bara kändes skit rent ut sagt. Ingen glädje alls, bara tungt å tråkigt. Men av erfarenhet så vet jag ju att dom där svackorna kommer, så det är bara att bita ihop å härda ut tills det vänder. Å nu har det vänt! 😀 Sov inte så många timmar idag (ca 4, måste ju försöka vända på dygnet till helgen), men var jättetaggad på att få ge mig ut å springa. Men vad händer då? Jo, när jag vaknar så åskar det! 😒 Å jag var inte jättesugen på att eventuellt få en blixt i huvudet, så jag avvaktade lite. Då kom haglet. 😒 Till slut började det klarna upp så jag gick ut. Men exakt när jag låst dörren öppnar sig himlen, å det vräker ner regn. 😭 Alltså, jag gillar verkligen att springa i regn, men det är inte så roligt att börja springa i det å bli dyngsur redan efter 3 meter, så då gav jag upp. Skulle ju hämta Isabelle snart oxå ändå. Bestämde mig för att springa ikväll istället, men när jag hade nattat Isabelle var jag helt orkeslös (efter bara några timmars sömn tidigare på dagen), så jag sparar löpningen till imorn. 
 
Jag har förresten börjat springa efter ett löpschema. Såhär ett år senare. 😄 Men det funkar såå bra! Jag har bestämda dagar jag springer på (4 pass i veckan), samt bestämda sträckor/ tid. Det var faktiskt T's förslag när jag var som djupast nere i svackan å helst ville bränna upp skorna i kaminen. 😉 Kände att jag inte tog mig vidare, utvecklades inget å bara var allmänt bitter. "Börja springa efter ett schema!", sa han. Jag muttrade lite eftersom jag försökt det tidigare, men inte lyckades hålla mig till det då. Men jag gav det en chans, å det funkar jättebra! Å jag känner återigen glädjen å fjärilarna i magen å tänker på löpning mest hela tiden. 💜
 
 
Nu är det helg! Vi ska på 90-årskalas å äta smörgåstårta (för tredje gången denna veckan 😁).
Till top