Long distance call

Fick ett spännande samtal igår. Ända från Indien. Tror jag. Det var iaf en man som ringde å pratade med en sån där typsik indisk-engelsk dialekt. Han ville i all välmening tala om för mig att jag hade elaka virus på min dator å att han kunde hjälpa mig få bort detta. ;)
 
Först tänkte jag lägga på bara, men jag blev så jäkla nyfiken på vad han hade att säga så jag kunde inte låta bli att fortsätta prata med honom. Han försökte naturligtvis övertala mig att han ringde från ett seriöst företag å bara ville hjälpa mig med mina datorproblem. Jag vägrade naturligtvis att ge honom några uppgifter å påtalade flera gånger att jag inte trodde honom. Efter ca 8 minuters samtal började jag tröttna å sa att jag inte längre hade tid att prata. Då frågade han när han kunde ringa mig igen(!). Jag ba "Probably... NEVER!". Då säger han "Then the only thing I can do is to block your security ID"(???), å så KLICK. :O
 
Alltså, jag förstår ju att folk blir skitnervösa när nån ringer å säger att man har farliga virus på datorn. Han lät ganska övertygande, å han var väldigt påstridig. 
 
Imorse var det dax igen. Kan säga att jag inte var lika sugen på att prata igen. ;( Jag ba "For fuck's sake, you called me yesterday! I don't have a problem with my computer and I am not interested!!". Å han ba "Then why is it showing on our server that there is a problem?" (???), å jag ba "I have no idea, have a nice day, bye, bye!!" (tänk er nu denna konversation på svengelska/ indisk-engelska. ;D). Trött man blir...
 
För övrigt är det snorigt här. Dom där dagisbacillerna är jäkligt giftiga. För oss vuxna iaf! :S Jag har varit förkyld i två veckor nu. ;(
 
 
 
#1 - - Pernilla:

Ja, de ger sig inte, de där jävla skojarna. Allt för många går
tyvärr på detta, tror gott om alla.

Svar: Ja, han var väldigt påstridig, så det är inte konstigt att folk blir rädda. Sa att jag tyckte det var väldigt märkligt att dom ringde från andra sidan jorden för att tala om att jag har fel på datorn, men det var ju bara för att dom var snälla å "ville hjälpa mig". ;) Han hotade t o m med att dom redan hade alla våra uppgifter(??), men att han inte tänkte använda dom för att dom var ju ett seriöst företag. ;)
joly

#2 - - Pernilla:

"Snälla, och ville hjälpa"....en random människa på andra sidan jorden....jo, tjenare....jag kan faktiskt inte
förstå att nån köper det. :-)

Till top