En vecka senare

Hoppsan, där försvann en hel vecka i ett svep! Ska försöka sammanfatta den lite. ;)
 
Förra lördagen drog vi till Västervik igen på blixtvisit. T bjöd in oss på lunch hos sin bror med familj, så där hängde vi några timmar å fick go mat, å ungarna fick leka av sig lite. :) På kvällen drog vi på den traditionella grisfesten hos en kompis inne i stan. Isabelle sov för första gången "själv" hos farmor å farfar (hon sov inne hos dom, vi sov i gäststugan när vi kom hem), å det hade gått jättebra. Pust! Av nån anledning så utsåg T mig till chaufför, så jag fick vara nykter (igen) å köra hem på natten. ;( Jag tyckte ju att vi kunde ha sovit över inne i stan (å typ alla andra oxå), men så blev det inte. Aja, jag var ju iaf pigg på söndagen så jag kunde träna. ;)
 
Iaf så var det en himla trevlig tillställning då vi mötte vänner som vi inte träffat på ett par år! :O Vi hade så trevligt att vi inte åkte hem förrän vid 2-tiden på natten, å det är jättesent för T! ;D
 
Helgrillad gris!
 
I måndags var det dax för jobb igen. Äntligen. ;) Jag verkar vara den enda i hela landet som faktiskt såg fram emot att få börja jobba igen, å jag hade ingen ångest whatsoever. Kan har berott på att jag inledde med en kvällsvecka iofs = sovmorgon. ;) Men det är skönt att vara igång igen, jag gillar mitt jobb. :)
 
Isabelle har ju en BFF på förskolan, å han kom springade mot oss så fort vi dök upp i måndags, å sen stack dom två iväg å började leka. Alltså, hur sött?? ♥ Så himla tråkigt att dom flyttar härifrån i höst! :(
 
Isabelle ja, hon fick helt plötsligt nässelutslag över kroppen igår morse. :O Vi satt å käkade frukost när hon började klia sig på knät, å jag såg dom där "betten" (ser ut som en massa små myggbett) å misstänkte direkt att det var nässelutslag (har själv råkat ut för det i min ungdom). På bara några minuter hade det spridit sig på ben, armar å upp i ansiktet. :O Hon var glad å pigg hela tiden, men jag ringde VC direkt å fick en akuttid. En halvtimme senare var vi där, men då hade det lugnat ner sig litegrann. Fick iaf allergimedicin utskriven som vi tar nu, eftersom utslagen fortfarande syns lite. Förmodligen har hon nån infektion som ligger å ruvar i kroppen å som väntar på att bryta ut... Sa jag att förskolan drog igång i måndags? ;) #somettbrevpåposten
 
Träningen då, hur går den? Alltså jag blir så frustrerad, jag tycker inte att det händer nåt!! ;( Jag tycker att jag står å stampar på samma nivå hela tiden! Alla säger att det kommer att lossna, å det hoppas jag verkligen. Jag går fortfarande mer än jag springer. Var ute en snabbis innan jobbet i onsdags, å idag blev det en runda till efter att T kommit hem från jobbet. Fredagsfys före fredagsmys, fan vad jag är hurtig! ;) Idag kändes det ändå hyfsat första delen av passet. Jag sprang på rätt bra tyckte jag, men tillbakavägen var tung, jättetung. :( Har en lång, seg backe att ta mig uppför, å idag var det dessutom 25 grader varmt, så när jag väl tagit mig uppför den, gåendes, så var all kraft borta. Jag var helt slut. På tisdag är det dax för Blodomloppet...
 
Imorn blir det tydligen husmålning. T som är rädd för höjder har fått för sig att jag ska måla dom höga partierna... :O
Till top