Min helg

Min helg började såhär:
 
 
Å slutade såhär:
 
 
Jag tar det från början. I fredags var det ju dax för den efterlängtade after worken med mina mammavänner. :) Vi träffades på Åtta glas, käkade buffé å drack vin. Hade jättetrevligt som alltid med dessa sköna tjejer. :) Strax efter nio ringer mannen till en av dom andra å ber henne komma hem, för dottern har spytt i ett par timmar. :S Så vi tog nästa buss hem, å när vi sitter på bussen ringer nästa tjejs man å säger att deras son har spytt. :O Å när jag kommer hem så, ja, då blir det toan för mig oxå. :S Hej kräksjukan! :'( 
 
Jag har alltid trott (eller hoppats) att jag tillhört den där procenten som inte kan bli kräksjuk, eftersom jag aldrig varit det. Men tji fick jag. :P Förmodligen kommer den från Öppna förskolan i torsdags, för alla vi tre som blev sjuka var där den dan. :S
 
Vid tvåtiden på natten var kräkningarna över iaf, men fy vad mycket energi det tog. Låg på soffan, drack saltvatten å saft med sked för att inte reta magen i onödan (blev supersugen på detta, antar att kroppen skrek efter både salt å socker), å försökte sova lite. 
 
 
Hela gårdagen var jag sååå matt i kroppen. Så fort jag ställde mig upp blev jag svimfärdig å var tvungen att lägga mig ner. Feber fick jag oxå. Det är läskigt hur "lite" kräkningar kan sätta kroppen så ur spel. Det varade ju bara i några timmar, men ändå var jag totalt dränerad på energi ett helt dygn efteråt. Å då är jag ändå pigg å frisk å (relativt) ung i vanliga fall. Framåt kvällen igår petade jag i mig ett par mackor å några oliver. Man skulle kunna säga att jag ofrivilligt testade den där 5:2-metoden. ;)
 
Idag känner jag hur energin börjat återvända. :) Jag orkar stå upp, å jag har ätit frukost. Skönt. :) Vägde mig imorse, å jag har gått ner 3.2 kg sen förra söndagen. Så nåt positivt kom ju ut av detta oxå. ;D
 
Måste bara visa vilken fin försenad julklapp Isabelle fick i fredags av en av dom andra mammorna. Alla vi som var med fick varsitt paket med strumpor som matchade våra barns stilar. Så himla gulligt, tack Rebecca! :) 
 
 
Idag har T tagit med sig Isabelle ut till en sjö för att kolla på när en kompis fiskar. Dom ska grilla lite korv å så, så jag har lite egentid här hemma för att komma på banan igen. Gött. :)
#1 - - lisa:

Var det bara du som drabbades? Här har det gått igenom hela familjen nu, verkligen jätte trevligt...förbjuder nog elsa o thomas att gå till öf igen! ;-)

#2 - - joly:

Höll på att skriva att dom andra klarat sig, men Isabelle blev sjuk igår kväll. :S Var ju på ÖF i tisdags, å jag är lite orolig att vi drog hem nåt nytt skit då. Om jag hade smittat henne så borde hon ju ha blivit sjuk tidigare(??). Idag är hon pigg å som vanligt igen dock. :)

#3 - - lisa:

Å nej men skönt att hon är pigg redan! Elsa var dålig ända till sönd kväll, nu är hon sig lik igen men fortf inte ok i magen :-( så det var verkligen en pärs det här....

Till top