Fin helg

Vilken härlig dag! :) Började med att jag fick lite sovmorgon (jag brukar få det på helgerna, trots att jag nog inte förtjänar det dom flesta gångerna. T är den bästa! ;) ). Sen drog vi iväg till XXL å inhandlade en barnflytväst. #ansvarsfullaföräldrar 
 
Å så blev det en tur till Plantagen där vi köpte på oss ännu en balkonglåda, samt lite kryddor att plantera i denna. :)
 
 
Under tiden Isabelle tog sin eftermiddagslur passade jag på att storhandla, å när jag kommit hem å mellis var avklarat tog vi en sväng till Stadsparken för att leka lite. Gräva i sandlådan är typ det roligaste man kan göra för tillfället. ;)
 
 
Riktigt fint väder var det, å vi var ju inte direkt ensamma där. Galet mycket folk blir det där så fort solen visar sig. Men så är det ju en riktigt fin stadspark oxå, med stor lekplats, grillmöjlighet, å djurhagar. :)
 
Käkade räkor till kvällsmat. Det var riktigt länge sen senast. Gjorde egen aioli att dippa räkorna i. Å så några goa ostar till det. Gött. :) (Alltså, jag gjorde inte ostarna själv, där går lixom gränsen för mina husmorsskills. ;D)
 
 
Isabelle var inte imponerad av vare sig räkorna eller brieosten. #äterbarakorvköttbullarochleverpastej :P Tur då att jag var så förutseende å gav henne blodpudding innan istället, det är alltid ett säkert kort. ;)
 
Igår var jag iväg på lite AW med dom bästa mammorna. :) Haha, innan jag fick Isabelle hade jag så mycket fördomar om alla überpräktiga morsor jag skulle stöta på, som gjorde allt rätt å bara var perfekta. ;) Tyckte det var döjobbigt när jag skulle gå iväg till babygruppen första gången, men tänkte att "jag gör det för Isabelles skull". Men vad glad jag är att jag gjorde det. :) Nu är vi ett litet gäng som träffas, ibland med barn (på ÖF, eller hemma hos varandra), och ibland utan barn. :) Så skönt att umgås med folk som man inte behöver försköna vardagen för, såna som man kan vara sig själv med, såna som man kan öppna sig för å dom förstår en. :) ♥
 
Vi var på Karlssons å körde deras musikquiz. Kvällens tema var passande nog Iron Maiden. ;D Det serverades italiensk buffé till detta, å jag måste säga att den faktiskt är värd pengarna. Inte ofta man kan säga det om after work-mat. ;) 
 
Nähä, det börjar väl bli dax att gå å lägga sig. Imorn ska vi nog köpa lite mer jord till våra balkongplanteringar, å så blir det säkert en liten sväng till Stadsparken för att gräva lite mer. Å kanske gunga lite oxå. ;)
Till top