Flygfesten, Växjö

Som jag skrev igår var det så jävla kallt i Växjö. :S Vi hade kollat upp vädret så att det inte skulle regna. Det skulle det inte. :) Men vi missade att kolla upp blåsten... Herre min Gud, vad det blåste! Det stormade varenda sekund, å det var iskalla vindar, gick genom ben å märg. Vi var inte riktigt klädda för detta tyvärr, hade vi vetat hade vi tagit vinterkläderna. :(

Vi anlände redan vid 9-tiden när det öppnade. Det visade sig att förmiddagen var mest fokuserad på underhållning för barnen, med Mojje å Sean Banan som "dragplåster" (kräks lite). Vet inte riktigt vad dom har att göra på en flygdag över huvud taget? Blev inte så mycket flyguppvisning under förmiddagen, med andra ord. Saknde dessutom ett ordentligt schema där man kunde se när dom olika planen skulle starta. Dom läste bara upp ca-tiderna en gång, så det hade man ju inte en chans att komma ihåg.

Förutom detta så hade vi en bra dag, kul att komma iväg på nåt gemensamt som vi båda tycker är roligt. ;) Nu följer några bilder. :)

En Tiger Moth.



Fallskärmshoppare. Trodde verkligen inte att dom skulle hoppa i den blåsten, men dom kanske inte är så känsliga för det ändå?



En stelfrusen jag. :S



Rysk flygakrobatik.



Sky Birds. Ett gäng damer(!) på 60+(!) som flyger formationer. :O



Nu kommer vi till dom häftiga planen. ;) Jag vet inte vad det är, men varje gång jag hör ljudet av dessa så får jag gåshud. På riktigt! :)

Viggen.

    

Draken.

    

Lansen.



Tunnan.



Nu hade klockan hunnit bli efter tre på eftermiddagen, å jag började tappa humöret p g a kylan. :( Så efter att vi hade sett Mustangen...



...gick vi till bilen för att åka hem. Det vi missade var Spitfire'n, samt Gripen (igen, vi missade den på Axamo i höstas oxå). Men förhoppningsvis får vi se den i juni, då vi drar till Linköping på nästa flygdag... ;)

Gripen.



Maten då? Den här gången hade vi faktiskt med oss matsäck. Till mellanmål hade jag gjort äggrullar ("omelett" som man fyller med valfritt innehåll å skär i bitar), fyllda med skinka, pepparrotsost å sallad.



Till lunch hade vi stekt korv i mindre bitar (lättare att äta när man sitter ner på en filt), å till dessa hade vi en zucchinisallad (tänk potatissallad, fast med zucchini istället för potatis). Å så muffinsarna jag bakade i fredags då. :) Tyvärr var det inte alls särskilt mysigt att sitta på en filt i gräset å äta p g a blåsten. :(

Men, men, trots vädret så var vi ändå nöjda med dagen. :)

#1 - - Pernilla:

Trevligt äta ute, men jag vet själv hur otroligt irriterad man blir när det blåser och är skitkallt.

#2 - - sofie:

Synd att dagen inte blev riktigt lika mysig och trevlig som ni tänkt er....trist med blåst. Får hålla tummarna då för linköping istället ;-)

#3 - - Annette Sidås:

Gripen kan du få se från mitt köksfönster nästan vilken dag som helst ;).

Snart dags o ses på SRF!

#4 - - Åsa:

Sean banan ÄR väl BRA!? Hrrm. Not.=)) Synd att det blåste så, det kan paja en annars fin dag. Snygg sjal du har på bilden.=) Kram

Till top