TipTop!

Jag gick igenom besiktningen, med bravur! :D Jag bjuder här på mina värden:



(Man bör ligga mellan: Hb - 120-150; Kolesterol - under 5; Blodsocker - 5-7)

Jag hittar inte mina värden från förra gången, men jag hade för mig om att man då fick reda på uppdelningen av det "onda" (LDL) och "goda" (HDL) kolesterolet? Kanske jag som minns fel... Det där med sambandet mellan högt kolesterol och hjärt-/kärlsjukdom är för övrigt nåt som man ska ta med en nypa salt. För den intresserade finns mer att läsa t ex här, å här.

Jag hade inte tänkt ta upp min kosthållning alls, men så kom vi in på min vikt, å så började vi diskutera det iaf. Sköterskan var väldigt imponerad över min viktminskning å ville så klart veta vad jag hade gjort. Sa aldrig LCHF, utan att jag "lagt om kosten, å skippar dom flesta kolhydraterna". "Men du äter inte sån där LCHF väl?". Eh, jo... ;D Men hon blev inte så förfärad iaf, dock var hon tvungen att tala om att hon faktiskt hade ett par patienter som fått förhöjda blodfetter p g a denna kosten. ;) Hon trodde att dom kanske åt lite mer "extremt" ändå, "det är ju inte bra att smälla i sig t ex 3 ägg å en massa brieost till frukost"(??). Jag skrattade faktiskt lite å sa att det skulle väl inte vara en helt otänkbar frukost hemma hos mig iaf. :D Nåja, hon verkade iaf inte helt emot det, å än så länge är det ju ingen fara på taket med mina blodfetter. ;)
Till top