SRF - dag 2



Så var det då torsdagen den 5 juni. Dagen då festivalen drog igång på riktigt för oss. Själv vaknade jag med huvudvärk denna morgon. Insåg ganska snart att det nog skulle bli en lugn dag för min del, efter gårdagens förfest i bilen ner. :S

Förmiddagen började lika dramatiskt som natten hade gjort. En av våra chaufförer (som kör oss till och från festivalområdet under helgen) fick nåt anfall mitt framför ögonen på oss. Scary. Han föll i backen, slog i huvudet och låg å krampade, vilket fick till följd att han även bet sönder tungan (han visade den för oss dan efter, ingen vacker syn). :/ Ambulans fick tillkallas, och efter att han kvicknat till hade han noll koll på vad som hänt eller vart han var. Det var lite otäckt...

Efter att ha tvingat i mig två öl i Hasses trädgård var det dax att åka in till området och hämta ut våra armband.



Lyssnade lite på Primal Fear, Volbeat och Sonic Syndicate. Hann med att trycka i mig både fish 'n chips och en tex mex-tallrik innan vi letade upp kusins husvagn borta på campingen. Vid detta laget hade min huvudvärk nått nya höjder, men tack och lov fanns det Treo att tillgå där. :) Efter lite samkväm på campingen drog vi oss tillbaka till området för att se kvällens headliner; Judas Priest. Och där nånstan slutar dag två. :)

         

         


1. De troende förfasar sig över oss "djävulsdyrkare".
2. En öl i solens sken.
3. Sonic Syndicate.
4. Sweden Rock Premium Beer. :)
5. Samkväm vid husvagnen (jag vet inte vad Maria viftar om :D).
6. Morgan är rockstjärna.
#1 - - Maria:

Det vet hon inte själv heller :P

Till top