Äppelpaj, nackspärr å nervositet

Då har ännu en vecka/ helg passerat. Isabelle har hostat en del dom senaste dagarna, så vi får väl se hur det utvecklas... 😒
 
Nu har skördesäsongen börjat. Här hemma tröskas det för fullt:
 
Och T skördade äpplen från ett av våra äppelträd. I år har vi äntligen fått en massa ätbara äpplen, tidigare år har träden varit angripna av nån ohyra. 😐🐛 Iaf, efter att ha plockat ner några äpplen så krävde han äppelpaj. Å jag är ju inte den som är den. 😉 Äppelpaj fick det bli. Knäckig äppelpaj. 😋 Brukar använda detta receptet, enkelt å så jäkla gott!
 
Serveras med råkräm. Älskar råkräm! 😋
 
Imorse drabbades jag av nackspärr. 😝 Pang bom som en blixt från klar himmel dök den upp vid frukostbordet. 😒 Men dom säger ju att man ska försöka röra sig som vanligt trots smärtan, så jag tog en liten löprunda ändå. Det var inte helt smidigt eftersom jag inte kunde vända på huvudet å kolla bakåt efter eventuella bilar, men jag tänkte att dom får väl tuta om jag är i vägen. 😉 På tal om löpning, på tisdag drar löparkursen jag anmält mig till igång. Jag är så sjukt nervös. 😕 Trots att jag är ute å lufsar ganska ofta så har jag sjukt dålig kondition. Å då menar jag verkligen dålig. Tänker att alla andra kommer orka hur mycket som helst å jag kommer typ kollapsa efter några steg. 😞 Men men, det som inte dödar härdar? Å fokus ligger ju på löpteknik/ styrka, så jag hoppas att jag får lära mig att springa rätt i första hand, inte snabbt. 😉
 
Efter fredagslöpning, före fredagsfika. 😉
 
Var å storhandlade i helgen, å när vi kom hem bad jag Isabelle plocka in toarullarna i skåpet där vi förvarar dom. Ett par minuter senare när jag gick förbi upptäckte jag detta. 😉
 
Nu är det snart dax att dra igång en ny arbetsvecka. ☺
Till top