Ledig fredag

Vaknade upp till en helt vanlig, men somrig(!), ledig fredag. Gick ut i köket för att göra frukost å släppa ut den här killen (som redan hunnit vara ute en sväng under tidig morgon):
 
Upptäckte då till min fasa att jag helt plötsligt hade en trebent katt. 😮 Alltså han har ju fyra ben, men i princip använde han bara tre av dom. 😱 Fick slå en signal till kattdoktorn, som beordrade inomhusvila för min lilla utomhuskatt. Kan lova att man kunnat ana ett visst missnöje här hemma. 👿 Aldrig har han väl stått vid dörrarna å pipit ynkligare än idag. Jag hoppas på mindre haltande imorn så jag kan få släppa ut honom, det känns i hjärtat när han säger "Piiip" å tittar på en med bedjande ögon. 💔
 
Isabelle å jag tillbringade större delen av eftermiddagen utomhus. För att vara mig så är det ganska ovanligt, det brukar vara hennes far som står för utomhusaktiviteterna annars. 😉
 
Skickade T att storhandla efter jobbet idag. Hade skickat med honom en lista där jag bl a skrivit upp Sambal oelek. Jag tänkte mig en liten burk, som den till höger på bilden. Han kom hem med den till vänster. 😱 Så nu blir det till att äta stark mat här ett tag framöver, så man hinner göra åt burken innan den blir för gammal. 😂
 
Dax att sova. Kläderna är framlagda, å klockan är satt på 06:45. Första löppasset på flera veckor. Wish me luck (att jag ens tar mig ur sängen). 😉
 
 
Till top