Fuck you, Arriva!

Det finns inte ord för hur mycket jag avskyr busstrafiken (och dom dryga jävlarna som kör bussarna oxå) i den här stan! ;( Funderar på allvar att sluta sponsra Länstrafiken genom att köpa deras dyra busskort varje månad å börja åka bil till jobbet istället.

Imorse var min anslutningsbuss (3:an) sen. 8 minuter stod det på tavlan. Åker dom inte för tidigt, så är dom försenade... Nåja, när jag klev av vid Juneporten stod städerskan på mitt jobb där oxå. Hon brukar åka samma tur som jag. Hon frågade då försiktigt chauffören på bussen jag kom med om han visste om tiden på tavlan stämde (hon är en vääldigt försiktig och ursäktande person). Svaret blev "Du har tidtabell i busskuren!". "Jo, men 2:an och 3:an brukar ju avgå samtidigt...", fortsatte hon. "Det har vi aaaldrig gjort!" blev svaret.

Vad i helvete?? Hade jag hört konversationen själv så kan jag lova att det hade tagit hus i helvete! Dels på grund av dom dryga svaren, å dels för att idiotjäveln hade fel. Jag var inte på humör just då. ;( Vadå aldrig gått samtidigt? 2:an och 3:an har samma ankomsttider/ avgångstider enligt tidtabellen, å under dom år som jag åkt just dessa turer så har dom alltid väntat in varandra (3 år). Det var först i somras detta blev ett problem. Jag hoppades på att det skulle bero på semestertider, men detta har ju fortsatt hela hösten.

Fuck, vad arg jag är.
#1 - - Pernilla:

Gör som jag, cykla i stället! Då slipper man sånt där.

#2 - - bobokrull:

jo men tjena, det är ju jättesmidigt att ta sig fram med cykel på snö och is, var det inte du som åkte omkull förra veckan? :)

#3 - - Pernilla:

Hrmm...jo, men ett blodigt knä emellanåt, jag föredrar ändå det. Annars funkar det förvånansvärt bra.

#4 - - joly:

Cykel känns inte som ett alternativ just nu... Jag har alltid undrat vad det är för stollar som cyklar i sånt här väglag. ;D

#5 - - Pernilla:

Det är smidigare än man tror faktiskt.

Till top