Vi fortsätter semestra...

...i närområdet. I tisdags så blev det en spontan tripp till Linköping. Åkte till Valla gård, där vi lekte lite i lekparken, tittade på djur, kikade lite i museerna, å åt piroger som vi tagit med oss.
 
 
 
Därifrån tog vi tuff-tuff-tåget in till Gamla Linköping... 😉
 
...där vi åt glass, å shoppade lite i Cloetta-boden 😉 innan vi promenerade tillbaka till Valla. 
 
Vi gjorde samma utflykt när jag var liten; lek i Valla, å sen tuff-tuff-tåg till Gamla Linköping. Förmodligen var det samma grejer i lekparken för 30 år sen (har ett svagt minne av vissa av dessa), men nu ska den tydligen rustas upp, så vi får väl åka dit nästa sommar igen å leka i den nya lekparken då. ☺
 
 Idag gjorde vi ytterligare en utflykt, denna gången till Visingsö. Galet att vi inte gjort detta innan, men det blir väl så när man bor för nära. 😉 Tog båten ut på förmiddagen, tittade runt lite i Visingsborgs slottsruin...
 
...åkte remmalag...
 
Familjfie från hästvagnen 😉
 
...men det bästa av allt var ändå att äntligen få åka med "gula båten", som vi bara sett på avstånd innan. 😉
 
Min dag blev dock smått förstörd redan i biljettkön i Gränna på morgonen. 😒 Framför oss stod nämligen en småbarnsmamma som glatt berättade för sitt sällskap att dom legat magsjuka i veckan. 😵 Va fan?! Dom hade tydligen varit ute på Visingsö i måndags å sen blivit sjuka efter det. Jag hoppas verkligen att dom tillämpar 48-timmarsregeln (hade jag fått bestämma så hade det varit det dubbla 😒)?? Nackskott på människor (föräldrar i synnerhet) som inte gör det! 😠 Fick typ hjärtklappning varje gång jag såg människan efter det (jaja, jag vet, jag behöver terapi...). 
 
Idag var det T's sista semesterdag, så på måndag är det business as usual för honom. Själv har jag två veckor kvar innan en (förmodligen) hektisk jobbhöst/ vår drar igång.
 
Jag har för övrigt blivit med hatt! 😀 Har länge funderat på att införskaffa en, å så var den jag spanat på på rea, så jag slog till. Jag älskar den! Känner mig som en filmstjärna när jag glider runt i trädgården. 😁
 
Avslutar med en regnbåge från en kväll tidigare i veckan. Eller två faktiskt. Kan vara en av dom största/ starkaste jag sett. 🌈
 
 
 
Till top