En liten update

Hej vänner! Dagarna trillar på å jag ska försöka uppdatera lite här. :) Isabelle har äntligen somnat (vi har ganska frustrerande läggningar här, men å andra sidan sover hon hyfsat länge på morgonen). T är iväg på sommarfest med jobbet, å jag festar till det i soffan med lite (sockerfri) kondenserad grädde å inväntar Mr Selfridge. Smask. 
 
Den stora nyheten denna veckan är väl att vi varit iväg å kollat på ett hus. Nu får vi se vad som händer å sker, men vi har iaf ett möte med banken på tisdag... :O Känns väldigt vuxet. ;)
 
Måste tipsa om ett sätt att uppgradera köttfärslimperester. Tyckte jag var ovanligt påhittig ikväll, om jag får säga det själv. ;D Hade köttfärslimpa kvar sen igår, så jag skar den i skivor, la på tomat å ost, å gratinerade i ugnen tills den fått färg. Blev typ som varma mackor, fast med köttfärsskivor istället för brödskivor. Eller som meatzza. ;) Till det fick det bli smör- å vitlöksslungad haricot vertes. :)
 
 
Isabelle var lite skeptisk till bönorna (hon är väldigt skeptisk till grönsöker, till mitt stora förtret), men hon sög lite på dom, så jag antar att smöret med vitlökssmak var gott iaf. ;) För övrigt älskar hon kryddsmör upptäckte vi här i helgen. Hon fick en klick persiljesmör till lövbiffen vi åt här om dan, å jäklar var hon lassade in. :D
 
Just det, vi har ju fått dagisplats nu oxå! :) Valde ett dagis nere på stan, på vägen till jobbet. Skönt att det är klart iaf, sen får vi se hur det blir om/ när vi flyttar. 
 
 
Imorn ska vi iväg på korvlunch hos en i mammagänget. Trevligt å gott, lite grillad korv är aldrig fel. :)
 
För övrigt taggar jag Sweden Rock. Om en vecka är jag där igen! :D
Till top