Jag blir så trött...

Hade verkligen inte tänkt kommentera svininfluensan över huvud taget, då jag är trött på hela mediastormen kring detta. Men ikväll kom ju det första bekräftade dödsfallet i Sverige, å nu kan jag inte hålla tyst längre. På Aftonbladet möts man av rubriken "- Han dog på några timmar". Min fråga är nu varför vill man skrämma upp och skapa panik bland folk på detta viset?? Mannen i fråga hade varit sjuk i en vecka. Visserligen inte dödssjuk, men av rubriken att döma låter det som att han plötsligt fick feber och dog? Läser man vidare i artikeln står följande, jag citerar: "Enligt läkarna på Akademiska sjukhuset tillhörde 37-åringen en riskgrupp men av hänsyn till hans familj vill man inte säga på vilket sätt".

Exakt, han tillhörde en riskgrupp! D v s, han kan ha varit hjärtsjuk, lungsjuk, haft HIV/ AIDS, cancer eller nåt annat som försvagat hans immunförsvar. Hur många som tillhör en riskgrupp dör inte i en "vanlig" influensavåg? Inte en enda gång under tidigare år har jag läst en endaste liten notis om någon enstaka person som dött, gammal eller ung.

Här kan ni läsa skrämselpropagandan... förlåt, artikeln...

Nu ska jag sova!
#1 - - Richard:

Jag delar helt din uppfattning, jag förstår verkligen inte varför de går ut så hårt med att skrämmas. Däremot är det rätt lätt att se att någon tjänar rejält med pengar på det, men ser inte hur media skulle få del av dem.

#2 - - joly:

EN person har dött. EN! Å regeringen håller presskonferens? WTF??

#3 - - Richard:

Jo, men det här är det viktigaste sen negerbollen blev chokladboll. Man kan inte bara blunda!

Till top