Då är jag igång

Igår påbörjade jag mitt träningsupplägg inför "the event of the year". 😉 Sprang korta intervaller, å idag har jag träningsvärk i höfterna(?). 🤔 Passade även på att lägga in lite löpteknikövningar oxå, sånt där som man borde göra oftare (men som jag kommer att göra regelbundet numera 😉). Är väldigt glad att jag hoppade på den där nybörjarkursen med Team Runner's High i höstas, där lärde jag mig mycket om kroppshållning å fotisättning osv. 👍🏻
 
Dom senaste veckorna har jag dessutom regelbundet(!) tränat löpstyrka, samt ägnat en del tid åt bålaktivering för att stärka dom inre magmusklerna (viktigt för alla, men särskilt viktigt efter graviditet *host*såhär 4 år senare*host* 😉). Å så har jag börjat med yogaövningar! 😮 Jag är smidig som ett kylskåp, men förhoppningen är att jag ska bli graciös som en gasell i löpspåret. 😉
 
 
För övrigt är det mycket på jobbet nu. Jag är mest trött å less, å dessutom står vi inför schemalagd övertid dom kommande månaderna. 😖 Ändå väldigt skönt att jobba natt för på dagarna går jag mest runt å gapar på allt å alla, på nätterna behöver man inte ha med folk att göra. Skönt för mig, skönt för dom. 😉 Jag är inte riktigt i balans just nu, skulle man kunna säga. 😁 Men det ordnar sig säkert med tiden. Jag har ju min halvmara att fokusera på nu, det gör mig muntrare. 😊 
 
Till top