Lekdate, sommarvärme, ny bil?

Så kom sommarvärmen tillbaka! 😊 Idag var förskolan stängd, så T var hemma med Isabelle medan jag försökte sova i gäststugan. Inte helt enkelt, då där är ett fönster i dörren som vi inte har nåt skydd för = solen rakt i ansiktet. 😒 Funderar på om man skulle ta å hänga upp nåt draperi som man kan dra för...
 
Vaknade iaf vid halv två å åt min "frukost" utomhus i solskenet. ☺
 
T å Isabelle hade hunnit med en hel del medan jag sov. Dom hade varit en sväng till Gränna bl a, samt hunnit med en sväng till stan (Jkpg) för att handla å kolla på bil. Japp, vi är i behov av en ny bil. Ganska omgående, egentligen. En av dom två vi har är i uselt skick å gick med nöd å näppe igenom besiktiningen i fredags (med ett gäng 2:or i protokollet). 🙈 Just nu lutar det åt denna:
 
T ska visst provköra den imorn, sen får vi väl se vad som händer. Tyvärr kan den inte fickparkera själv, det är en funktion jag gärna hade sett den ha. 😜 Men jag får väl vara nöjd med att den har parkeringssensorer iaf. 😉
 
I fredags var Isabelle å jag på playdate inne i stan å träffade ett par av dom andra barnen som vi umgicks med när vi bodde där (vi var ju ett gäng som lärde känna varandra på ÖF när ungarna var jättesmå). Det var så länge sen vi sågs, så det var kul att se hur stora dom andra hade blivit. Dom lekte bra ihop alla tre, å Isabelle var jättearg på mig när vi var tvungna att åka hem. 😉 Hem, ja. Jag trodde aldrig jag skulle ta mig hem! 😆 Fi satan för trafiken inne i Jkpg! Vet inte hur länge vi satt i kö, men det kändes som en evighet. Politikernas mål dom senaste åren har ju varit att bygga bort biltrafiken inne i stan, vilket har medfört helt sanslösa bilköer på eftermiddagarna (Hej miljöförstöring!). Det är inget flyt nånstans, står mer still än det rullar. Å just nu pågår dessutom flera vägbyggen både inne i stan å ute på E4:an, vilket bidrar ytterligare till kaoset. Glad att jag inte tillhör räddningstjänsten, måste vara en mardröm för dom att få åka på larm på eftermiddagarna. 😕 Vi tog oss ju hem till slut iaf, men det var ju inte den roligaste resan när man har en sur å grinig unge i baksätet, samtidigt som jag var sur å grinig över köerna. 😉
 
Jag passade på att springa lite i helgen oxå, både lördag å söndag. Det gick sådär. 😒 Återkommer om det i ett annat inlägg, tänkte jag. 
 
Från en kvällspromenad i förra veckan.
 
Isabelle gav kottar till myrorna. 😉
 
 
 
Till top