Det händer ju en hel del...

...jag ska bara ta mig tiden att skriva ner det oxå (jag är hyfsat flitig på Instagram annars). 😉 
 
I fredags var det iaf äntligen dax för ett Gbg-besök igen. Lämnade hemmet vid lunchtid tillsammans med syrran, hämtade upp Maria i Jkpg, lämnade Isabelle på T's jobb, å styrde kosan mot storstan. Där hamnade vi mitt i fredagsköerna, men till skillnad från köerna i Jkpg så flöt det ju på riktigt bra (trafiksituationen i stan är ett fucking skämt som kräver ett eget argt inlägg). Vårt första mission var att hämta upp nyckeln till vårt boende, då vår värd fortfarande jobbade när vi anlände. Vi lyckades dock, trots att vi trodde att vi hade koll, hamna i fel fil på väg till hans jobb, men det löste sig rätt snabbt ändå. En liten omväg bara. 😉
 
Vi kom fram lagom till fotbollen drog igång (Sverige-Italien), så det blev till att kika på den under tiden vi gjorde oss iordning. Å det gick ju sådär. Med matchen, alltså. Fick dränka våra sorger i lite vin, å sen dra ner på stan för lite käk. 
 
Lite thaimat senare drog vi vidare till Trädgår'n för förmodligen det dyraste glas vin jag druckit. 😒 73 spänn! 😱 För ett glas vitt fulvin! 😣 Jaja, vi stötte på en kär gammal bekant där iaf som jag inte träffat sen senast jag var nere på Sweden Rock (2014). För mitt sällskap var det inte lika länge sen, en vecka närmare bestämt, eftersom dom var nere på SRF i år oxå. 😉
 
Ett glas fulvin på Trädgår'n.
 
Sen var det dax att dra vidare till Ullevi å helgens höjdpunkt: Iron Maiden. 😀
 
Maiden är alltid Maiden; stabila å man vet vad man får. 👍🏻 MEN, ljudet!! K-A-T-A-S-T-R-O-F!! Så jävla kasst. Man hörde knappt sången, å mellansnacket var bara att glömma. Trodde först att det berodde på att vi hade ganska dåliga platser, men det verkade vara den stora snackisen när vi lämnade arenan. Typ alla runt omkring oss diskuterade det urdåliga ljudet. 😒 Synd. 
 
Kvällens höjdpunkt var iaf den flera minuter långa hyllningen från publiken till bandet, då jag t o m tyckte att Bruce såg lite rörd ut(?). 💜 Han kom av sig lite å skippade mellansnacket innan dom drog igång "Blood brothers". Å jag tror att det var fler än jag som fick gåshud under låten. 😉
 
Inte en tändare i sikte, men väl en å annan mobiltelefon. 😉
 
T hade oxå en toppenfredag, vår nya bil anlände nämligen då, så jag misstänker att han (å stackars Isabelle) tillbringade större delen av kvällen sittandes i den. 😁
 
Jag har t o m fått testköra den, kors i taket. Till Gyllene Uttern å hem igen, en resa på några kilometer iaf. 😂
 
För övrigt känner jag mig lite förkyld igen. 😒 Vaknade med halsont i söndags, så jag fick skippa den inplanerade löpningen. Istället ägnade jag eftermiddagen åt att klippa häcken. Det är en lång häck. En jävligt lång häck! 🙈 Så nu sitter jag här med en jäkla träningsvärk i bägge armarna. 
 
Ca 3/4 kvar att klippa...
 
Midsommar snart! 😊 Kommer bli sill, dans runt stången, regn(??), å grill. Som vanligt, alltså. 😉
Till top