Senaste dagarnas aktiviteter

Vi har ju haft besök här i några dagar, men nu har mormor farit hem igen. Vi har turistat här hemma, å Bamsegympat. 😉
 
Köpte "Bamses Gympaspel" till Isabelle för ett tag sen, la undan det när jag kom hem, å glömde bort det. 🙊 Men så råkade jag hitta det nu lagom till semestern, så jag tänkte att det blir ju en bra semesterförströelse. Å det var ganska kul faktiskt. Man slår en färgtärning, tar det kort som har samma färg som tärningen visar, å gör rörelsen som beskrivs på kortet. T o m mormor var med å hoppade, å vi blev allt lite svettiga alla tre. 😉
 
 
Igår turistade vi i närområdet. På förmiddagen for vi in till Gränna. Jag måste erkänna att det enda jag gjort i Gränna sen vi flyttade upp hit är några snabba besök på Ica för att hämta ut paket. 🙈 Men nu har jag iaf turistat lite. 😉 Vi åt glass på "Grenna Glass"...
 
...å kollade på när dom gjorde polkagrisar. Isabelle fick sin första klubba (å polkagris för den delen), men hon blev inte särskilt imponerad, så den fick jag äta upp idag. 😁 Å jag lovar att jag tog bort plasten innan hon dissade den. 😂😂
 
Efter Gränna-besöket stannade vi till hemma, packade ner lite lunch i en kylväska (gjorde passande nog piroger här om dan, såå smidigt att bara slänga ner!), å drog iväg till Åsens By ca 20 minuter bort. Jag har aldrig varit där innan, men T å Isabelle var där på julmarknad i vintras. Jag har tjatat om att åka på julmarknad var som helst i flera år, å så passar dom på den helgen jag var bortrest... 😒 Jaja, nu har jag varit dit iaf. 😉
 
Det var en riktig liten idyll iaf, lite Bullerbykänsla. Fanns lite djur att kolla på (grisar, får, kaniner...), en handelsbod å ett café (som vi inte testade eftersom vi hade med oss picknick). Tror man även kan åka häst å vagn, men det verkar bara vara vissa dagar (inte igår). 
 
 
 
 
Idag när mormor åkt hem plockade jag fram min kreativa ådra igen 😉, å gjorde slime!! 😀 Alltså Isabelle har fastnat lite för barnprogrammet "Labyrint", som egentligen är för stora barn. Hon tittar på det med skräckblandad förtjusning, för egentligen är det ju lite läskigt. 😉 Just slime är en viktig komponent i det programmet, så efter en snabb googling så insåg jag att det ju var plättlätt att göra eget. Man kokar helt enkelt ihop vatten, potatismjöl, olja å karamellfärg. ☺ MEN, trots att jag verkligen hatar att kladda, så var det faktiskt jag som var mest entusiastisk. Hon var inte alls förtjust i att gegga runt med händerna i det där, å när hon väl vågade ta i det ville hon gå å tvätta händerna. 😂 Vi lekte en liten stund med det iaf. 😉
 
 
Imorn hade jag tänkt åka till Borås Djurpark, men eftersom bilen inte är som den ska så avvaktar jag lite med det. 🙁
 
Till top