Ny tand, ny frisyr, ny mobil (och en liten besvikelse)

Ny tand var väl lite överdrivet, men igår var jag iaf iväg å lagade min trasiga tand som upptäcktes vid undersökningen för nån månad sen. Eftersom jag är så tuff så skippade jag bedövningen. 💪 Eller snarare, eftersom lokalbedövning är bland det värsta jag vet (typ i klass med att föda barn 😉) så skippade jag den å bet ihop istället. Alltså, jag gapade ju, men ni fattar. 😁 
 
Jag kan väl inte påstå att det var en behaglig upplevelse, det ilade så jag rös ända ner i tårna, men en kvart och 785 kr(!) senare kunde jag lämna stolen med en hel tand igen. Man skulle ha blivit tandläkare alltså, snacka om timpenning...
 
Dom följande timmarna blev desto mer behgaliga. ☺Äntligen dax för slutspurten av Operation Blondin Igen. Förra gången ljusade hon upp mitt hår, å denna gången blekte hon det rejält. Så nu är jag back to basic igen. 😁 
 
Lånade en bild från Nyans Hårstudios Instagram. Bilden till vänster var utgångsläget i februari, å bilden till höger är slutresultatet. Jag är nöjd. 😊
 
Idag hämtade jag även ut min nya mobil som kom med posten. Det blev en LG Nexus 5x, efter lite tips från andra. Lite sorg känner jag dock över att skiljas från min Htc One, för jag har trivts väldigt bra med den. ☹ Men den funkar ju inte att ringa med längre, å det är ju en ganska viktig funktion i en mobil, så jag får helt enkelt ta avsked från den snart. Jag säger snart, för den lilla besvikelsen jag nämnde i rubriken består av att mitt nuvarande SIM-kort inte passar i min nya mobil. Åååh! 😧 Irriterande. 😒 Å inte kan jag skaffa nåt nytt förrän tidigast fredag heller. Jag ska nämligen vabba imorn. 😖
 
Dom ringde från dagis idag å sa att Isabelle var febrig så jag fick åka å hämta henne tidigare. 39,6° hade hon haft då, å hon var verkligen inte piggelin när jag kom dit. ☹ Å när vi kom hem kraschade hon i soffan å sov en stund. Hon hade närmare 39° när hon la sig ikväll, å var täppt i näsan, så jag misstänker att det kan bli lite oroligt inatt. Men jag ska inte klaga, vi har haft det ganska lugnt på sjukdomsfronten hittills i år, peppar peppar... 
 
My precious... 😉
 
Om jag själv inte blir sjuk tills imorn (jag brukar ju åka på alla förkylningar Isabelle drar hem x10), så kanske jag ger mig på det här med backintervaller... 😱 Det rycker lite i löparbenen nu. 🏃😉
 
 
Till top