Tisdagstankar

Är inne på min 3:e förkylningsvecka nu. Men jag är inte bitter... ;)
 
I helgen som var blev det lite grill här hemma. Inte mindre än tre gånger. ;D Tror det var premiär för i år? Vi har nog inte grillat sen... Nyårsafton. ;D Livet på landet...
 
 
Semmeldagen idag då. Jobbet bjöd på semla, men jag hoppade över den å gjorde en egen till kvällsfikat istället. Jag har mina misstankar om att gluten gör mina "eksem" på händerna värre, så jag vill inte äta det i onödan. Har inga vetenskapliga belägg för detta, men jag inbillar mig att det faktiskt blir bättre när jag är noggrann med kosten. Vet inte heller vad det är för slags "eksem" jag har, men hypokondriker som jag är så är jag inne på psoriasis. :O Har inte tagit mig för att söka för det heller, men nu börjar smärtgränsen bli nådd, så jag måste nog få tummen ur snart (för smärtsamt är det, like hell). Iaf, hade kardemummabullar i frysen, så jag blandade ihop lite sockerfri mandelmassa å handvispade(!) grädde (allt för att inte väcka den björn som sover, a k a Isabelle ;) ), å tada, en LCHF-semla. :)
 
 
Bäst att gå å lägga sig. Dagvecka denna vecka, uppstigning 04.55. :S
Till top