Allt å inget

Åh, jag är verkligen sämst på detta. Tänker ofta att "det här ska jag blogga om!", men när jag väl känner att jag har tiden att öppna datorn så är allt som bortblåst. :( Jag sitter mest bara å stirrar på skärmen å får inte ner ett ord. Totalt blank är jag. Men nåt ska jag väl få ihop...
 
Oscarsgalan. Vad hände med Oscarsgalan? :O Råkade nyss få se en liiiten rubrik om att den är inatt?? Dom senaste åren verkar intresset här i Sverige ha blivit mindre å mindre, å i år visas den inte alls på tv(?). Minns förr när det var "Inför"-sändning, "Röda mattan"-sändning, å till sist själva galan. Man höll sig vaken på nätterna för att titta, alternativt gick upp extra extra tidigt på morgonen för att se slutet åtminstone. Men nu. Ingenting. :O
 
På tal om nåt annat. Har en tid funderat på det här med matkasse. Skulle vara så sjukt skönt att slippa tänka å planera själv, bara komma hem från jobbet å nån annan har planerat maten åt en. Få testa nåt nytt, å inte äta korv/ köttbullar/ köttfärssås 6 dar i veckan. Det är klart att det finns miljarder rätter man kan tänka ut själv, men det är just där det brister för mig. Min trötta hjärna har varken fantasi eller motivation att komma på nya rätter. Därför blir det samma samma, vecka ut å vecka in. Å det är inte lätt att få ihop det när det är tre olika smaker som ska tillgodoses. Eller två. T å Isabelle skulle kunna leva på korv/ köttbullar å makaroner resten av livet... Iaf, det finns inga företag som har hemkörning så här ut till "ödemarken" (så jäkla öde bor vi faktiskt inte), så då återstod bara Citygross matkasse, som man kan hämta upp själv. Vilken jag har hört gott om. Men, då har dom så jäkla dum avhämtningstid, efter kl 16. Vilket inte passar oss alls, som har dagistider att passa. Så det är bara att fortsätta harva i Korv Stroganoff-/ köttfärssåsträsket. :(
 
Isabelle å jag har varit ensamma hemma i helgen, så vi passade på att bjuda hem lite vänner igår; mammagänget med barn kom ut å lekte lite å åt lunch. :) Vi passade även på att boka in lite AW i mars, för det behöver vi verkligen. ;) Förutom lite besök har vi kollat på "Nicke Nyfiken på sjukhus" från 1983(!!), inte bara en gång, två gånger, tre gånger, utan vi är nog uppe i 15 ggr! :O Men då är det iaf stilla å tyst i 14 minuter å 41 sekunder (x15). ;)
 
Jag avslutade denna veckan med lite gofika. Jordnötskakor (Söt utan socker) å drömtårta (Baker vs. Runner). ;)
 
För övrigt är jag på väg in i förkylningsvecka 4. Den här hostan is killing me! Nätterna är värst. :S T tjatar om att jag ska ringa VC, men jag vet ju vad svaret kommer bli. "Drick mycket, varmt och kallt, det finns inget annat att göra". Det var det svaret jag fick förra gången jag ringde å hade hostat så jag kräktes... 
Till top