Ännu en veckosammanfattning

Det blev visst en liten veckosammanfattning denna gången oxå. ;) Svårt att få tiden att räcka till, särskilt dom veckorna man jobbar kväll. Å ännu mindre tid (för mig själv) blir det framöver, eftersom jag ska börja lämna Isabelle senare fr o m min nästa kvällsvecka. Har lämnat henne 11.15 fram tills nu så det det skulle passa med hennes rutiner bättre (äta/sova på förskolan, vilket passade bra med mina rutiner oxå = egentid ;D), men nu har hon ju blivit så stor att hon inte sover alls på dagarna längre. Å eftersom jag inte börjar förrän vid 14 så ska jag lämna henne 13.15 istället. 
 
Så, vad har hänt i veckan då? I onsdags hamnade jag i århundrades skyfall på väg till jobbet. Jag trodde banne mig det var syndafloden som kommit. :S Helvete, vad det regnade! Hamnade i det på motorvägen, å det gick inte att se ut. Ingen såg nåt, det var bara att rätta sig in i ledet å krypköra (kändes det som, det gick väl i 50 ungefär). Sen fanns det ju en å annan odödlig racergud som drog om i omkörningsfilen ändå, naturligtvis... Iaf, såna där intensiva skurar brukar ju vara över rätt fort, men inte denna. Det bara fortsatte å fortsatte. Väl framme vid jobbet väntade jag en stund i bilen å hoppades på att det skulle lätta, men inte. Det typ ökade. Så det var ju bara att springa snabbare än snabbast in, å hoppas på det bästa. Jag var ju iaf bara ute i regnet en kort kort stund, jag hade kollegor som gick/ cyklade till jobbet. För dom var det lite värre. ;)
 
Har blivit ett par löprundor till denna veckan. Tog en sväng innan jobbet i onsdags, å en när T kom hem i fredags. Börjar kännas tradigt nu, jag står still på samma nivå å stampar hela tiden. :S Känner inte av nån utveckling alls, det känns mest bara tungt. :( Ska ta tag i det här med intervaller på riktigt istället, å verkligen börja om från början. Hoppas på att jag ska ta mig över tröskeln så det börjar kännas "lätt" igen, så man får lite flyt i löpningen. Har även önskat mig en träningsklocka i födelsedagspresent, så jag hoppas jag varit snäll i år. ;) Vet dock inte vilken jag ska satsa på, finns ju massa olika att välja mellan. Har fått lite tips på både Suunto å Garmin...
 
På tal om träning, hade riktigt roligt åt Isabelle här i fredags. Jag satte på friidrotts-VM på tv:n här på eftermiddagen, å Isabelle blev jätteintresserad. Verkligen jätteintresserad. :O Hon frågade massor om grenarna som visades, å jag försökte förklara efter bästa förmåga. Å så var det dax för häcklöpning, å det var verkligen Isabelles gren. Hon plockade fram egna "häckar" här hemma (tidningar) som hon la ut på golvet å hoppade över. :'D Fram å tillbaka sprang hon, å så hopp över tidningen. Alltså, hon höll säkert på i en timme allt som allt. Det bästa var ändå när hon tog av sig byxorna för hon observerade ju att (dom kvinnliga) idrottarna bara hade "trosor" på sig. :'D Kan hända att vi har en blivande friidrottare här hemma. ;)
 
Idag har jag jobbat. Mycket att göra nu, så det blev ett litet övertidspass. Efter jobbet hade jag fått ett par uppdrag av T att utföra. Först till IKEA (var inte ensam där, kan jag säga) för att köpa en golvlampa till vardagsrummet, å sen vidare till Jula för att köpa en (tung!) presenning till vår ved. Dom två hållpunkterna tog ungefär 1,5 timme att klara av. :S Efter det var det "bara" storhandling kvar innan jag äntligen kunde åka hem igen... En lång dag. Å nu väntar en lång dagvecka. Inget vi ser fram emot, varken Isabelle eller jag. ;)
Till top