Hängigt

Idag hände nåt som inte hör till vanligheterna. Jag gick hem från jobbet för att jag kände mig hängig. :( Började känna mig febrig strax före lunch, hade noll matlust å var bara allmänt off. Så vid ett drog jag. Tog tempen när jag kom hem, men den visade ynka 37,4 grader så nån feber var det ju inte direkt tal om. Nu vet jag iofs inte vad jag har för normaltemperatur, men det var ju inget att gnälla för iaf. :O Vaknade med ett rinnande vänsteröga imorse (alltid när jag är förkyld rinner vänster öga), å ikväll känner jag mig svullen i svalget å lite täppt i näsan, så nånting är det som ligger där å ruvar. Men blir det inte värre än så här så får det bli jobb imorn. Isabelle har varit snorig i en vecka, så baciller finns det gott om här hemma. ;)
 
Har ju bara sjukanmält mig en enda gång sen jag började på mitt nuvarande jobb (2007?), å det var i våras när jag drabbades av nackspärr innan jag skulle åka å jobba. :S
 
I fredags var jag på AW med bästa mammagänget. :) Vi hamnade på Åtta glas. Mycket skratt blev det, å t o m lite tårar. 
 
Tog bussen hem vid 22, å jag hade laddat upp med en ficklampa i handväskan. ;D Alltså ni anar inte hur M.Ö.R.K.T det är på landet!! Utan ficklampa hade det varit rent livsfarligt att gå hem, man ser ingenting. Ett steg fel å du ligger i diket. :O Man var ju lite bortskämd när man bodde i stan oxå, tog ca 4 minuter hem med bussen från centrum. Nu har jag minst 45... Men jag ska inte klaga, bussförbindelserna här ute är riktigt bra, nästan bättre än i stan. Dagtid går bussarna en gång i halvtimmen(!), på kvällarna minst en gång i timmen, å på helgerna går sista bussen hem kvart över 2. Ungefär som i stan, alltså. :)
 
Vad har hänt mer då? Jo, Isabelle hade tydligen varit inblandad i sitt första bråk på dagis idag. Hon hade fått sig ett litet bett i stridens hetta. Dom visste inte vem gärningsmannen var, tydligen var det flera barn inblandade i bråket om... ett får! :'D 
 
I helgen blev det lite grillat igen. Inte bara en gång, utan två. Man skulle kunna säga att T lever drömmen här ute. Grilla i november, å traktorer utanför köksfönstret. ;)
 
 
 
Saker jag drömmer om just nu: ett besök hos frissan. Har inte varit där sen i somras! Men jag har inte råd just nu... :(
 
Dax att sova. Föregående natt fick jag sova hela 3,5 timme. Hoppas på några fler inatt. Älskar småbarnslivet. Not...
Till top