2 veckor kvar

2 veckor kvar, sen går jag på semester! Inte mindre än 6(!) veckor blir jag hemma (4 semester + 2 föräldraledig). :D Nedräkningen har börjat... ;) Nåja, semester å semester, det blir ju till att packa å städa. Å flytta.
 
 
Som synes på bilden ovan så är vi faktiskt redan igång med packningen, å några kartonger är redan ivägkörda till huset. :) Imorn kommer det dessutom ett par å kollar på lägenheten, å kanske, kanske blir vi av med den redan i mitten av augusti. Vi hoppas på det. 
 
Vad har hänt mer i veckan, då? I torsdags var det begravning för finaste morfar. :'( Det var sorgligt, men jag kände mig ändå förvånansvärt lugn inombords. Det känns naturligtvis väldigt tomt å overkligt att han faktiskt inte finns här längre, men det känns ändå lugnt (det är det bästa ordet jag kan hitta för det). Svårt att förklara, men så har det känts hela tiden, ända sen han gick bort. Som om jag direkt visste att han har det bra nu. Jag känner mig lugn inombords. Jag vet, det låter väldigt djupt, men det är så det känns. 
 
Isabelle var med på begravningen. Även om hon inte förstår nånting av det som hände, så kändes det ändå bra att ha henne med. Hon tog nog oxå bort lite av det tunga den där dan, då hon hade fullt upp med att undersöka kapellet vi var i, å prova mina solglasögon, å läsa psalmboken, å göra allt möjligt förutom att sitta stilla å vara tyst. ;)
 
Över till nåt helt annat: I fredags käkade vi lite plockmat här hemma. Enkelt å gott. Jag gillar enkelt. :) Och gott, naturligtvis. ;)
 
 
Å jag avslutade kvällen med en riktig klassiker - "Rosemary's baby". :)
 
 
Igår var vi iväg till Hjo en sväng på lite grill. Mums. :) Vi åkte hemifrån vid halv 2-tiden, för vi tänkte att det tajmar Isabelles eftermiddagslur så då kan hon sova i bilen. Men sov hon nåt i bilen? Nej, hon skrek i princip hela vägen från Jkpg till Hjo. :S Så när vi kom fram fick jag gå på en timmes sovstundspromenad i hällregnet genom Hjo.
 
Medan vi vuxna umgicks under kvällen fick Isabelle leka med dom stora tjejerna. Det tyckte hon var spännande, att plocka med alla småsaker. ;) (Peppar, peppar, så har jag faktiskt ett barn som inte stoppar allt i munnen, men jag håller naturligtvis alltid ett öga på henne).
 
 
När vi skulle åka hem vid tio-tiden på kvällen så trodde vi naturligtvis att nu, nu kommer hon iaf att somna i bilen. Klockan var ju så mycket, å hon hade ju lekt av sig. Men somnade hon i bilen? Nej. Dock var hon på bra humör iaf å vi sjöng "Krokodilen i bilen", å "Ekorr'n satt i granen", å andra käcka visor där bak i bilen. ;) Halv tolv somnade hon äntligen här hemma. :O
 
Idag har vi packat en del, men mest städat inför lägenhetsvisningen imorn. Jag gick under eftermiddagen ut till tvättstugan för att boka en tvätttid, men det visade sig att jag faktiskt omedvetet hade bokat in mig just idag. :O Senast jag tvättade där ute var nämligen den 29 maj, å jag hade visst inte plockat bort pluppen ur bokningstavlan, så det var ju för jäkla passande. Vad är oddsen, lixom? ;D
 
Som sagt, 2 veckor kvar = 8 jobbpass. #nedräkning 
 
Avslutar med en "på bar gärning"-bild. Jag stötte nämligen på en smultrontjuv här om dan. ;D
 
 
Till top