Fredagsblogg

Då var det fredag igen, Isabelle sover, å jag passar på att dra igång min dator för första gången denna veckan. ;) Jag kommer på en massa saker under veckan som jag måste blogga om, men när fredagen väl kommer så har jag glömt allt. Så ni får hålla till godo med mitt detta-har-hänt-svammel denna veckan oxå. ;)
 
Precis innan jag skulle åka till jobbet i måndags så stod Isabelle på näsan här hemma. Vilket resulterade i en blödande mun. T blev helt apatisk av allt blod, så jag fick säga till honom på skarpen flera gånger innan han tog henne så jag kunde kolla var blodet kom ifrån. ;D Det gick dock över ganska fort, så jag ringde tandläkaren (som jag blivit tillsagd att göra om hon slår i munnen), å dom bad mig komma ner nästa morgon. 
 
Sagt å gjort, väckte Isabelle extra tidigt, på med kläder, äta frukost, in med henne i bilen, hitta en parkeringsplats, in till tandläkaren. För att vara där i 30 sekunder å bli typ dumförklarad av tandläkare Torsten, en äldre herre som kanske inte är barntandläkare egentligen(?). Han borde inte vara det iaf... Han undrade i princip vad vi gjorde där (underförstått), "kollade" lite snabbt i munnen på henne, å skickade hem oss. Han tyckte väl att jag var en jobbig hönsmamma som tog upp hans tid, men jag hade ju inte ens bett om att få komma, det var ju dom som ville ha dit oss? :O
 
 
Vi åkte hem igen för att fördriva lite tid innan vi skulle iväg till Öppna förskolan. Å vad gör Isabelle då? Jo, står på näsan igen, så det börjar blöda!! :O Denna gången var det dock "bara" läppen som tog stryk, så vi fick knalla iväg till ÖF med en rejäl fläskläpp. ;D
 
Vad har hänt mer denna veckan då? Inventering på jobbet. Ni som har inventerat nån gång vet hur dum i huvet man blir efter en liten stunds räknande. :O Ni som inte har inventerat nån gång, ni har inte missat nåt. ;)
 
Var ner på stan förut å sprang på denna goding på Hemköp:
 
 
Jag älskar jordnötssmör! Jag älskar choklad! Win-win! :)
 
Helgen blir lugn. Får se om jag lyckas dra igång datorn nåt mer, annars hänger jag litegrann på @jolyblogg. :)
Till top