Men Hej!

She's alive! ;) Jodå, jag lever. Ni som tittar in på Instagram vet att jag i allra högsta grad är levande. Det är sjukt svårt att få tiden att räcka till. Har nästan aldrig igång datorn nu för tiden. :( Vi har dessutom inget internet här ute i ödemarken än. Beställde för nån vecka sen, men dan efter stod det på nätet att Telia har slut på modem efter åskovädren för ett tag sen, så vi lär väl få vänta... :O
 
 
Vad har hänt sen senast då? Vi har blivit av med lägenheten. :) Helt sjukt vilken tid det tar att flyttstäda! Men den gick igenom besiktningen med bravur. Med tanke på att vi faktiskt var dom första hyresgästerna som drog ut kyl/frys å städade där bakom, så skulle dom bara våga klaga. Hittade nämligen räkningar/ inkassobrev där bakom från 1992!! :O WTF, lixom?? Kan ju inte påstå att besiktningarna varit särskilt noggranna då heller. Ja ja, nu är det nån annan som bor i vår fina lägenhet iaf. Ska inte annat än att säga att jag kommer sakna den. :(
 
Dock trivs jag väldigt bra här på landet. Det var nog inte många som trodde att jag skulle säga det. ;) Det enda som om möjligt kan kännas lite jobbigt är mörkret. :S Det är verkligen jättemörkt här ute på vischan! På fredag kommer jag få sätta min mörkerrädsla på prov då jag ska på jobbfest, å kommer att få gå hem från bussen själv på kvällen. Herre min je... Klarar jag det så klarar jag allt. ;D 
 
Fräs trivs som fisken i vattnet, han har blivit utekatt. Fast han håller sig gärna i närheten, å han är inte ute så jättelånga stunder (än så länge). Skönt, tycker jag. ;)
 
 
 
I måndags började jag jobba igen efter semestern. Faktiskt skönt att få komma igång igen. :) Tack å lov blev det en mjukstart med kvällsvecka. Imorn däremot blir det tidig uppstigning. Min första dagvecka på nästan två år! Fy farao, jag är verkligen ingen morgonmänniska. Söndagsångest deluxe. :S Å så har vi ju Isabelle som ska väckas oxå. Hon är inte jättemorgonpigg heller, utan vi har ju varit välsignade med ett barn som sover till 7-8 på morgnarna. Ni kan ju tänka er vad "roligt" vi kommer ha det här halv 6 imorn bitti. ;D
 
För övrigt pysslar vi å grejar en del här hemma. T är i sjunde himlen eftersom han fick en högtryckstvätt i present när han fyllde år. Nu ska ALLT tvättas. ;)
 
Det är ganska lyxigt att ha egna äpplen i trädgården. :) Igår gjorde jag äppelpaj med mitt favoritrecept på smuldeg (LCHF). Till det testade jag att göra råkräm (kall vaniljsås) för första gången. Tror faktiskt farmor brukade göra det, för jag kände igen smaken/ konsistensen. Gott var det iaf. :)
 
Råkräm
 
2 äggulor
1 msk sötning
Vaniljpulver
2 dl grädde
 
Vispa äggulor, sötning och vaniljpulver fluffigt. Vispa grädden för sig. Vänd ner gulorna i grädden. Klart. 
 
Sådär ja, då ser vi fram emot en dagvecka då. Not! :P Hoppas den går fort, å att det blir fredag snart. Lite festligheter med bästa jobbarkompisarna är ju aldrig fel. :)
Till top