Ett nytt kapitel

Nu så, nu skriver vi ett nytt kapitel i livets bok. Det lät djupt. ;)
 
I onsdags påbörjades Operation Flyttning, å i torsdags flyttade vi på riktigt
 
Kändes vemodigt att lämna den bästa lägenhet jag nånsin bott i, men allt har ett slut, å jag måste säga att jag trivs förträffligt som husägare. :) Flyttröran däremot är ju nåt jag skulle kunna vara utan, hatar alla kartonger å grejer som står överallt. :S Trots att vi numera bor på 135 kvm istället för 76, så vet jag banne mig inte var vi ska göra av allt, inklusive möbler (??)! :O
 
T jublar över att vi nu kan grilla varje dag om vi vill det (å tro mig, om jag inte satte stopp för det så skulle han göra det. Frukost, lunch å middag), å ikväll har han äntligen fått elda i kaminen. ;)
 
Själv är jag väldigt tacksam över vår robotgräsklippare (vardagsmotion är överskattat ;) ), å att vi numera har centraldammsugare. :D Gött å slippa en dammsugare som fastnar i dörrposter å trösklar å möbler!
 
Fräs är nu öronmärkt å redo att bli utekatt, men vi håller honom inne ett tag till så han får bekanta sig med huset ordentligt. Första dagarna var han väldigt skeptisk till detta å svansen hängde i backen, men nu har han fällt upp den igen. :) Han lyckades smita ut idag utan att vi märkte det dock. Helt plötsligt kom han inlufsande i garaget när T stod där å oljade matsalsbordet. :O Har ingen aning om hur länge han varit ute då, men han höll sig ju runt huset iaf. 
 
I söndags hann vi med lite flyttstädning i lägenheten, å idag har T varit där igen å fortsatt lite. 
 
Isabelle då? Hon har verkligen tagit flytten med ro. :) Det märks verkligen att hon trivs, å från att ha sovit mellan oss å vägrat sin egen säng i ett års tid, så sover hon nu i sin säng i sitt rum. :O Peppar, peppar, hoppas det håller i sig!
 
Som om en flytt inte vore nog så håller vi nu på att skola in henne på dagis. Det är bara andra dagen, men än så länge har det gått fint. Hon brydde sig knappt om mig alls idag. Här hemma är hon annars en riktig mammagris å hänger mig i kjolen mest hela tiden. Pappa duger inte så länge jag är i närheten. :S
 
För övrigt har vi lagat bilen nu (7 000 spänn, med rabatt! För vi skiter verkligen pengar nu när vi precis har köpt hus... Not!), å är dessutom på jakt efter en till bil innan semestern är slut. Börjar bli lite stressigt på den fronten... :S
#1 - - Anonym:

Det här påminner mycket om percy tårars "kaminmannen" http://youtu.be/DERh5tN3Itc :)

Till top