Inte det bästa avslutet

Om helgen började bra, så kan man säga att den slutatde desto sämre. Vi hade nätt å jämt hunnit ur sängen imorse när Isabelle bokstavligt talat stod på näsan i hallen. Blodbadet var ett faktum, å som om inte det var nog så ser framtänderna "kortare" ut. Dom har alltså tryckts upp lite i tandköttet. :( Stackars min lilla plutta. Hon har av förståeliga skäl varit väldigt gnällig under dagen, så jag har gett henne Alvedon för att försöka dämpa smärtan lite. Tänk dig själv att få tänderna upptryckta i tandköttet igen. Aj. :S
 
Imorn bitti ska jag ringa tandläkaren så vi får en tid för undersökning. Vi har naturligtvis varit i kontakt med jourtandläkaren idag, men dom kan egentligen inte göra nånting iaf. Om tänderna skulle sitta löst så drar dom ut dom, annars får dom sitta kvar. Det är mer om det skulle bli ett försäkringsärende av det som vi måste ha det dokumenterat. Hoppas bara att det gått bra, så inte dom riktiga tänderna tagit nån skada. :S
 
Framåt kvällen var hon iaf på bättre humör. Pratade å skrattade å kunde leka lite själv igen, istället för att sitta klistrad i min famn. Men vad händer då? Jo, hennes klant till far klämmer hennes fingrar i balkongdörren! ;( Det gick bra, tack å lov. Fingrarna svullnade lite, men det la sig ganska snabbt igen. Denna dagen går iaf inte till historien som den bästa i Isabelles liv. ;)
 
Förutom dagens skador så har jag hunnit med att baka glutenfria bovetefrallor:
 
 
Äta porterstek med blomkålsgratäng (väldigt vuxet med stek!):
 
 
Å göra ännu en omgång av hemgjort smör:
 
 
Jag är typ beroende av hemgjort smör, har gjort flera omgångar nu, så jävla gött! :)
 
Måndag imorn igen. Hoppas på en bättre dag då. 
Till top