Ny vecka

Måste tipsa om den bästa lowcarb-pajbotten som jag har testat! Den är gjord på kokosnötsmjöl och sesammjöl (som jag köper från lchfbutiken.se), och den blir verkligen som ett riktigt pajskal, d v s sådär krispigt som vetemjölsskal blir. :D 
 
 
Här är receptet:
 
75 g smör
1 dl kokosnötsmjöl
1 dl sesammjöl
1 ägg 
1 msk kallt vatten
 
Blanda alla ingredienser till en deg (jag kör dom i matberedaren). Tryck ut i en pajform och ställ in i kylen i 30 minuter. Förgrädda i 5 minuter i 225°C. Klart att fyllas! :)
 
Jag gjorde tacopaj ikväll, å lät Isabelle få det till kvällsmat oxå. Hon åt av det, men hon var ju inte jätteentusiastisk precis... ;)
 
Receptet på pajbotten kommer för övrigt från Ryska dockor, där finns en massa annat gott oxå. :)
 
Så, det var kvällens matprat. ;) I eftermiddags var vi iväg till babygruppen en sväng å fick lite info om barnomsorgen här i kommunen. Herregud, det är ju snart dax att ställa sig i kö! En variant som jag inte tänkt på innan är dagmamma. Det hör man ju inte talas om alls nu för tiden, om jag ska vara ärlig så trodde jag det var utdött, faktiskt. :O Men här i vårt område finns tre stycken, å det verkade så mysigt när dagmamman dagbarnvårdaren berättade om det. Vi har ju ett par månader på oss att diskutera hur vi ska göra, problemet för vår del är väl egentligen var vi kommer att bo framöver. Känns ju sådär att söka plats inom ett område, å så kanske vi flyttar till andra sidan stan. Ett alternativ kan ju iofs vara att söka plats på ett dagis förlåt, förskola, i närheten av jobbet. Hm...
 
När vi skulle gå hem från babygruppen så regnade det. Jättemycket. Men det hindrade ju inte Isabelle från att leka gökur. ;)
 
 
Nu sitter jag här å inväntar stormen Simone. Det är allt lite mysigt att sitta inne med tända ljus å höra vindarna vina utanför. Eller, än blåser det faktiskt inte så mycket...
 
Imorn funderar jag på att ta en tur till Ikea å kolla in deras julavdelning. ;)
#1 - - Robin:

Sorry, off-topic. Men jag såg att du var/är ett Iron Maiden fan =) Har du någon favorit skiva/låt?

Svar: Jag skulle nog säga att "Aces high" är en av favoritlåtarna iaf, å "Revelations". Fast jag gillar det mesta. :) Är dock inte lika entusiastisk över det dom gjort dom senaste åren, även om det finns en å annan pärla där oxå...
joly

#2 - - Robin:

Jag gillar ärligt talat de två första skivorna bäst. Det finns några pärlor här och där precis som du sa, men mer än så har det inte varit, tyvärr.

Black Sabbath har lyckats bra mycket bättre på den fronten imo ^^

Till top