Fest igår (å skrikfest inatt)

Nu tror ni förmodligen att jag legat bakis hela dan, å att det är därför jag inte hört av mig. ;) Icke! Trots (den större) alkoholmängden (än jag tänkt mig) så mår jag över förväntan. Inte en tillstymmelse till att vara bakis, faktiskt. :) Skönt det, för natten var allt annat än lugn å behaglig...
 
Igår tidig eftermiddag packade jag ner Isabelle i vagnen å rullade ner till T's jobb. Där överlämnade jag barn å vagn till honom, å tog sen bussen upp till jobbet. Jag hade blivit tillfrågad att hjälpa festkommittén lite under aktiviteterna innan middagen, så därför åkte jag dit lite tidigare. Väl där så fick jag Isabelle finfina presenter! :D Ska visa lite senare, lämnade dom på jobbet så länge så jag skulle slippa bära på dom under kvällen.
 
Själva festen skulle hållas på Jönköpings Hotell & Konferens, och på vägen dit (genom skogen) hade festkommittén anordnat lite olika aktivitetsstationer. Festdeltagarna delades in i olika lag, å så skulle dom utföra momenten vid dessa stationer på bästa tid.
 
Festkommittén på väg ut i bushen:
 
 
Det ställe som jag å kollegan H stod på var rena rama myggland. Jag ser ut som en prickig korv idag av alla myggbett. :S Å dessutom blev jag biten på armen av en myra. Det sved som satan! :S Tur att vi hade "färdkost" med oss som plåster på såren (öl), det lindrade den värsta plågan. ;)
 
Väl framme på Jkpgs Hotell & Konferens så blev det (jättegod!) buffé, mer dricka, liveband å en massa snicksnackande. Hade en jättekul kväll! :D Fick dessutom skjuts hem, gött. :) 
 
Men... när jag öppnade dörren hemma vid halv ett möttes jag av en illvrålande Isabelle. :( Hon hade knappt sovit nåt alls, utan bara vrålat. Å hon fortsatte att skrika förtvivlat fram till halv tre ungefär då vi alla tre äntligen somnade. :S Sen började hon tuta igen vid 5-snåret. :S Inget hjälpte, varken mat, ny blöja, filt, ingen filt, napp... T började surra om öroninflammation, å jag förberedde mig på att ringa barnakuten igen (ringde dit i fredagsmorse eftersom hon hade hög feber då). Men så lugnade hon ner sig, å vi somnade om allihop å sov till halv 11-snåret(!). :O 
Till top