11 år

Men hej! Då var julen över för den här gången oxå. :( Fy tusan, vad tiden går snabbt nu. Å jag tror att den går extra snabbt dom här sista dagarna innan jag börjar jobba igen. Det känns så iaf. ;( 
 
Å det här med barn tar tid, alltså. Just nu kräver hon 110% uppmärksamhet, å dom stunderna hon inte gör det så får jag jaga henne, för då hittar hon på rackartyg (kattmaten är första destination, kan man säga).
 
Julen, ja. Jag tog visst inte ett enda kort på julafton. :O Tidigt på julaftonsmorgonen packade vi in allt å alla i bilen, å for till V-vik. Där lastade vi av katten, å fortsatte upp till Åtvid, där vi firade jul hos min kusin. Resten av helgen tillbringade vi i V-vik. Eftersom T jobbar alla mellandagar så for vi hem redan på annandagen igen. 
 
Det gav ju Isabelle å mig chansen att kolla in mellandagsrean lite igår. ;) Hittade ett par svarta, ormskinnsmönstrade leggings å en röd kofta till henne. :)
 
 
Jag måste tipsa om ett nytt favoritsnacks som jag gjorde för första gången igår - grönkålschips! Jag vet, det låter märkligt, men det blev så fantastiskt, jävla gott, rent ut sagt. :)
 
Sätt ugnen på 200°. Skär bort den tjocka stjälken från grönkålen, å riv bladen i mindre bitar. Blanda med olja (jag använde chiliolja) å salt, å ev nån krydda. Sprid ut bladen på en plåt, å torka i ugnen. Vakta så dom inte blir brända. Dom ska bli krispiga. Jag hade mina inne i exakt 8 minuter. Mmmm. :)
 
 
Jag gjorde en tillbakablick i bloggen förut för att kolla vad jag gjorde för ett år sen, å då upptäckte jag att T å jag visst firar 11 år idag. Så grattis till oss, då. ;)
 
För övrigt har Isabelle börjat snora här hemma igen. :( Å som om det inte vore nog så gav hon bort lite baciller imorse genom att sätta sin mun emot min, å nysa. :S Så nu väntar jag oxå på att börja snörvla... 
 
Det var en snabb å kort resumé, men jag hoppas att ni fortsätter att hänga med här även om jag inte uppdaterar lika ofta för tillfället! :)
Till top