Lussebak!

Eftersom det är fredag å jag alltid vaknar tidigt då så satte jag igång å baka nu på morgonen för att fördriva tiden lite. ;) Marianns lussekatter! Å för att komma i lite stämning letade jag efter julkanaler på webbradion (finns hur många som helst), å valet föll på Radio Santa Claus. ;)



Före gräddning:



Efter gräddning:





Fick inte så mycket färg på dom, men dom blev riktigt saftiga å goda, med mycket saffranssmak. :) Ska testa dom på en kompis som kommer hit sen...

Det fantastiska med low carb-bak är att allt går så snabbt att göra. Passar en otålig person som mig. ;) Du kan svänga ihop bröd/ kakor/ whatever på bara några minuter. Eller som här, ha nygräddade lussekatter på en halvtimme. Ingen lång väntan på jäsning. Fantastiskt! :)
#1 - - frökennilssonskök:

Ser finfina ut =)

ska testa dessa jag med tror jag allt ;)

#2 - - joly:

Gör det! Jag tyckte att dom blev över förväntan. :)

Till top