Medvetslös

Idag har jag känt mig mer eller mindre medvetslös. Totalt utmattad. Jag låg t o m å sov i soffan i några timmar tidigare ikväll. Det är inte likt mig. Trötthet är iofs det vanligaste sinnestillståndet hos mig, men jag brukar aldrig sova på dan. Vinterdepression?

Kollade på Melodifestivalen förut. Det här årets 32 bidrag måste ju vara dom sämsta i schlagerhistorien. Av alla tusentals bidrag som måste ha kommit in så var dom här dom bästa?? Vilket skämt! Jag är lite chockad faktiskt. Och besviken. Det brukar ju alltid vara nån låt som man kommer ihåg efteråt, antingen texten eller framförandet, men jag kan inte nämna en enda. Inget vidare betyg... Kvällens delfinal bjöd ju dock på ett par riktiga ljusglimtar; "Ska vi plocka körsbär i min trädgård" (Ann-Christine Bärnsten, kanske musikhistoriens snuskigaste text? ;) ) och "Det börjar verka kärlek banne mig" (Claes-Göran Hedenström). :)
#1 - - Ida:

Känns inte som schlager är schlager längre... Är ju all möjlig kass musik bara :/ Jag väntar med att se tills det blir eurovision, det brukar kunna vara lite kul :)

#2 - - bobokrull:

såg du noll disciplin?



jag tänkte se dom spela men gick på bio istället, såg i love you Phillip Morris riktigt bra film som alla borde se. :)

Till top