Så skoj! :D

Igår eftermiddag anlände Maria å jag till ett regnigt och stormigt Lkpg, förväntansfulla och med rusdrycker i bagaget. ;) Efter ett snabbt pit stop hos syrran för lite uppfräschning begav vi oss iväg till förfesten hemma hos Pia nr 2. På vägen anslöt sig Claes och hans kompis till oss, och väl hemma hos Pia nr 2 dök även Kicki upp.


         


1. Förförfest hos syrran; jag grundar med tjejdricka. ;)
2. Maria förbereder sin dricka; bort med läsken...
3. ...i med spriten...
4. ...å så smaka av. ;D


         

Hemma hos Pia nr 2.


Sen var det dax för konsert. Pia (syster)  hade ju lyckats få en plats på gästlistan, och eftersom hon fick ta med sig en person så fick även jag gå in gratis. :) När vi kom fram till tjejen som höll i gästlistan säger syrran: "Hej! Jag står på gästlistan. Pia...". Varpå tjejen glatt svarar: "Jaha, det är du som är Snusk-Pia", och pekar på listan. Och visst står det "Snusk-Pia + 1" på listan. Det tyckte vi andra var fasligt ql! :D (För er som undrar var det kanske inte helt fördelaktiga smeknamnet kommer ifrån hänvisar jag till denna blogg)

Första akten var Lkpgs-bandet Morifade. Jag har faktiskt aldrig hört dom förut, men jag gillade det definitivt. Helt klart min typ av hårdrock. :)


         
         

1. Morifade
2. Pia och Pia
3. Fullt ös
4. Bärs i plastmugg. Hårdrock! ;D Maria och jag, Claes i bakgrunden, Kicki skymtar till höger
5. "Hell was full so I came back" :D
6. Helt plötsligt dök Jimmy upp som gubben i lådan. :)


Nästa band ut var Sonic Syndicate. En In Flames-kopia, men ack så bra dom är. Fullt ös, medvetslös! :D Och nog kände jag mig lite gumsjuk, alltid. Så unga, å så fina att titta på... ;)


         

Sonic Syndicate





Pia och Claes spelar luftgitarr(?).


Vid sådana här tillställningar ser man tydligt hur ojämn könsfördelningen är, då kön till killtoan var betydligt längre än kön till tjejtoan. Som tjej var det fantastiskt att kunna gå raka vägen in på toa utan att stå och hoppa jämnfota av panik i en kö som står helt stilla. ;) Vi konstaterade även att vi nog faktiskt var det enda tjejgänget där. Okej, vi hade två killar med oss, men vi var ändå fem tjejer. Fördelningen är vanligtvis det omvända; fem killar å så kanske nån flickvän som följer med. Det är lite trist, men desto fler pojkar till oss! ;D

Sist ut var Sabaton. :D Vid det här laget var jag alldeles lyrisk efter två fantastiskt bra förband. Ska väl tillägga att ölen började slå till med full kraft vid det här laget, vilken även den bidrog till mitt lilla lyckorus... :D


         
         


Sabaton


Kvällen avlutades med en öl (för mycket) på Mörners. :)


         

1. Maria och Pia (öh?)
2. Pia
3. Hade nog klarat mig utan den där sista ölen...



Kvällen var inte riktigt slut där. Vi bestämde oss för att gå hem, och på vägen passade vi på att kolla in ljus- och ljudinstallationerna i årets Novemberljus.

         

Discokulan under järnvägsspåren på Centralen




Snöflingor(?)




Fontänen vid S:t Lars-kyrkan


    

Maria håller tal till folket ;)


         

Kärlek :)




Under en bro


         

Park full av kristallkronor



Där var kvällen slut. Full som en kastrull slocknade jag i soffan. Kvittot på en lyckad kväll. ;D

P.S. Jag vet, bilderna är jättesuddiga. Jag försökte skylla på kameran, men dom andra skyllde på fotografen. :P Men kameran avspeglar världen så som fotografen upplevde den vid tillfället. ;D
#1 - - Maria T:

Djupa andetag för att bli av med Pias hicka :P

#2 - - bobokrull:

smirnoff ice är ingen tjejdricka :)

#3 - - joly:

För det är det, faktiskt! :D

#4 - - Pernilla:

Är det visst de!

#5 - - bobokrull:

det är en drink för killar som är säkra på sin sexualitet och vågar vägra dricka äcklig öl, jag kan inte rå för att en massa tjejer uppskattar den också. :)

Till top