Oktober?

Vilket höstrusk det är ute idag. :/ Visste man inte bättre skulle man kunna tro att vi var mitt inne i oktober, inte januari. Såg ut som åskmoln på himlen när jag stod nere vid Juneporten förut, men det var det väl förhoppningsvis inte.

I förrgår när jag satt på bussen hem från jobbet ringde T. Han undrade om jag var hemma än, och verkade nöjd när han insåg att han skulle hinna hem först. Vad har han köpt nu??,  var min första tanke. Och mycket riktigt, visst hade han handlat. Själv hade jag hoppats på en bärbar dator (så vi slipper slåss om denna), eller en liten kissebäbis. :) Men nä, det var inget av det. Istället stod där en datorskärm. Och inte vilken datorskärm som helst. Utan värsta monsterskärmen! Jag får ju fan sitta i andra änden av sovrummet för att se hela bilden. Den är galet stor. Och helt onödig. Det var inget fel på den vi hade, den fungerade utmärkt plus att man såg hela skärmen när man satt vid datorbordet. Hade mycket hellre införskaffat en liten katt till. Och det hade blivit mycket billigare, dessutom.

Imorn ska vi på urnsättning av T's morfar. Som dog för ett år sen! Japp, det stämmer. Vi var på begravning i februari förra året. Blev något förvånad när T's mamma ringde för några veckor sen och sa att urnsättningen skulle vara den 25:e. Själv trodde jag att man gjorde det typ ett par veckor efter begravningen. Men det kanske inte är så? Som tur är har man ju inte så stor erfarenhet av begravningar...

Ikväll blir det vattengympa! :)
#1 - - bobokrull:

ett helt år efteråt låter ju helt vansinnigt, det är ju nog så jobbigt att förlora nån man stått nära men att behöva gå på en sådan ceremoni ett helt år senare låter lite konstigt tycker jag

#2 - - HP:

Det är bara i Åtvidaberg man fortfarande kör med 10" CRT skärmar.

#3 - - T:

Det var ju en död pixel i den förra skärmen!!

#4 - - bobokrull:

hur många tum är den på?

Till top