Tjipp!

T har varit hemma före mig den här veckan, så jag har inte fått nån bloggtid. :( Men nu hann jag hem först! ;)

Jaha, vart ska jag börja nånstans? Jo, med det som för tillfället irriterar mig: 30-års"festen" i Gbg nästa helg. Jag har räknat ut att den kommer att kosta oss ungefär 3 000 (tre tusen!) kr. Per person!! Är inte det hutlöst? Jag har full förståelse för att det inte är så lätt att hitta sovplatser till 25 personer (vi får alltså bo på hotell *dyrt*). Men vad fan, de kunde väl åtminstone ha bjudit på maten? Och då menar jag inte att de måste bjuda ut oss alla på nån fancy restaurang (som vi ska på nu, och som vi får betala själva). Hyr en föreningslokal, fixa en enkel buffé... Förut tyckte jag att visst, det kan ju vara trevligt att bara komma iväg en helg men ju mer jag räknat på det desto mer upprörd blir jag. T tyckte att jag behöver ju inte följa med om jag inte vill. Och det har han ju rätt i, men jag känner mig inte riktigt bekväm med att skicka iväg honom själv till J. Han må vara stadgad familjefar nu, men jag litar ändå inte på den grabben. Och så är ju hotellet redan betalt. Vill poängtera att detta är mina åsikter, inte T's. Han ser fram emot detta med stor entusiasm. Och jag kanske ändrar mig när vi väl är där, det kanske blir jättebra. Men just nu känns det bara som att jag får betala en massa pengar för att få fira nån.

Nu till nåt annat: Saab ringde förut och talade om att de fått mitt lödcertifikat = godkänd. Kändes skönt att få veta. :) De skulle skicka hem det till mig.

Fyndade lite på bokrean igår. T tyckte att de två kattböckerna var onödiga. ;P Köpte en drinkbok oxå. Himla massa smaskiga drinkar det finns. :) Vilken tur att det kanske blir en liten tripp till Tyskland el. Danmark i april sen, så jag kan testa dom. ;)

image115

Imorse när jag åkte iväg till jobbet var det ljust ute. Äntligen! :D Och när jag skulle hem sken solen, och det var riktigt behaglig temperatur. Äntligen! :D
Till top