Lantliv i Hjo-skogen

I lördags var vi hos Magnus å Jenny i "deras" hus i skogarna utanför Hjo. Mitt ute i ingenstans. (Min definition av skog är när det står mer än tre träd samlade på ett å samma ställe. ;P)T var överlycklig över lite lantluft. Å jag klarar av att vara på landet en natt, men sen går nästan gränsen.

När vi kom dit tog vi med Milou ut på en skogspromenad. Hittade en hel del svamp på vägen. Jag plockade dock ingen, har inte så stor koll på vad som är ätligt å vad som faktiskt är dödligt. Nä, jag la mitt liv i de andras händer å litade på att de visste vad de gjorde. Det blev en god svampsås till maten iaf, å än så länge lever vi alla fyra...

Var lite orolig att det skulle spöka i huset, men jag fick lugnande besked om att de hade flyttat i somras efter att ett medium hade visat dom rätt. Märkte inte av dom iaf.

När vi kom hem igår upptäckte jag att en fästing hade beslutat sig för att lifta till stan på mitt smalben. Han fick genast ett nytt hem... I vår toalett!

Nu måste jag plocka ihop mina papper som jag ska ha med mig imorn. Vet inte varför jag är nervös, det är ju inte direkt nån intervju som jag ska på. Men de lär garanterat be mig att berätta lite om mig själv, å be mig beskriva mig själv. Så jag måste öva in lite meningar som låter bra. ;P
Till top