F**king bil! ;(

Den här dan kändes till en början som en bra dag. Det har flutit på ganska smidigt på jobbet, trots att det knappt har funnits nåt att göra. Sista två timmarna satt jag mest å gjorde ingenting. Hade tio kort att avsyna, och försökte dra ut på det så länge som möjligt.

Imorse hörde jag på nyheterna att Loomis fått sitt tillstånd indraget ( = inga fler värdetransporter). Ringde genast till T för att höra om han fortfarande hade nåt jobb kvar. Det hade han. Han var dock helt ovetandes om detta och trodde jag skämtade. Men det visade sig ju stämma... :/ I eftermiddags ringde han å sa att han var tvungen att sticka iväg till Gbg, å att han skulle bli sen hem. Nåja, det är ju inget ovanligt.

Vid tre i eftermiddags kunde jag äntligen stämpla ut å sätta mig i bilen för att rulla hemåt. Som alltid vid den tiden är det rena Stockholmstrafiken i lilla Jkpg. Å som vanligt hamnade jag i en lång bilkö (tror iofs att öppnandet av Media Markt har gjort köerna extra långa just nu). Satt där i godan ro i bilen å lyssnade på radio. Såg att bilen snett mitt emot mig i andra körriktningen fick motorstopp. Tjejen som körde såg lite generad ut, och jag tänkte "Tur att det inte var jag!". Vilken jag fick äta upp några meter längre fram! Där dör nämligen bilfan! ;( Oops!, tänkte jag och trodde naturligtvis att jag hade missat dragläget. Men den var verkligen död. :/ Bilarna framför började sakta rulla iväg, å där stod jag som ett fån med en död bil. Lyckades iaf hoppa lite åt sidan. Vägen där jag blev stående är så pass bred att man lätt kan köra två bilar i bredd, så de bakom tog sig lätt förbi. Tack gode Gud, att jag inte blev stående vid nåt rödljus eller i en rondell!! Ringde T, men vad skulle han kunna göra ifrån Gbg? :/ Fick på varningsblinkersen iaf, å upptäckte att bilen faktiskt hade stannat precis utanför Mekonomen. När jag kom in där och bad om hjälp att rulla undan bilen var den först kommentaren jag fick: "Jaha, har du fått soppatorsk?". (Ja naturligtvis, det måste det ju vara, jag är ju tjej! *muttermutter*) Nåja, det kom ut 4(!) killar å hjälpte mig skjuta in bilen på parkeringen. De mumlade nåt om bränslepumpen, å jag såg tusenlapparna fladdra iväg i vinden. Sen frågade de om de skulle ringa deras bärgare, å då såg jag ännu fler tusenlappar fara sin kos. Tackade vänligt nej till erbjudandet, å frågade om bilen kunde stå kvar tills ikväll när T kommer hem. Så där står den nu. På Mekonomens parkering. Har ingen aning om hur vi ska få hem den om den inte vill starta sen heller, men det måste lösa sig på nåt sätt. Som sagt, jag måste ändå ha haft Gud lite på min sida, när Han stannade bilen på en bred gata, utanför Mekonomen. Hoppas jag stängde av radion... :/
#1 - - Sofie:

Ha ha, fan vad retligt,och att bli idiotförklarad gör det ju inte bättre.. Min bil pajade i rondellen här hemma för ett par månader sen,å folket runt omkring skattade åt mig istället för att hjälpa..

Till top