Fem

Fem år har gått sen T lånade sina föräldrars Audi och sladdade genom de snöklädda skogarna hela vägen upp till Åtvidaberg. (Ja, det var faktiskt snö då, rätt mycket om jag inte minns helt fel.) Man har faktiskt hunnit med en hel del på dom åren. Bytt bostadsort (från Visby till Jkpg), bytt jobb (5 ggr), varit arbetslös, blivit "mamma" till tiger-Fräs, tagit körkort... Ikväll ska vi skåla i billigt tetravin för att vi stått ut med varann i fem år. ;D

Tog en sväng till A6 förut för att trängas lite med alla andra fyndare på mellandagsrean. Varför utsätter man sig för nåt sånt, egentligen?? :/ Och det är ju dessutom bara skräp som reas ut. Gjorde dock ett fynd som jag är helnöjd med. På IKEA sålde de champagneglas för 1 kr styck, så jag köpte hem 12 st. :) Kanske inte de mest exklusiva glasen man kan ha, men de duger gott åt mitt mousserande vin vid tolvslaget, och så gör det ju inte så mycket om ett eller två går i kras. ;)

Cutting edge (Import)

Igår kväll när T gått å lagt sig och det inte var nåt bra på tv letade jag fram en av mina gamla favoritfilmer; The Cutting Edge. :D Har ine sett den lika många ggr som Memphis Belle, men jag tror att Maria och jag såg den tillräckligt många ggr för att kunna replikerna utantill. ;) Nu var det dock några år sen jag såg den senast, så jag hade faktsikt glömt av en hel del. Inte direkt nån Oscars-kandidat kanske, men den är hemskt söt. :) Moira Kelly är jättebra som bitchig konståkningsdiva, och D B Sweeney är söt som få. 
Till top